Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:56:40 GMT

خیران سلامت؛ سفیران گمنام خیر و نیکی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۴۲۰۷

خیران سلامت؛ سفیران گمنام خیر و نیکی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  مردم به منزله عیال خداوند هستند و دوست داشتنى ‏‌ترینِ خلق پیش خدا کسى است که به مردم نفع برساند، خانواده‏‌اى را خوشحال کند یا با برادر مسلمانش به خاطر برآوردن حاجتش راه برود.

اگر در جامعه، افرادی هستند که نیاز مالى دارند، در مقابل کسانى هم هستند که مى ‏توانند به دیگران کمک کنند، سنت حسنه‌ای که از منظر قرآن و تعالیم دینی ارزش و ثواب فراوانی دارد و لازم است به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى در جامعه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: هرکس برای بر آوردن نیاز بیماری تلاش کند، چه آن حاجت برطرف شود و چه برطرف نگردد، او از گناهانش پاک می‌شود مانند روزی که از مادر متولد گردیده است.

روی سخن با نیک اندیشانی است که فریاد رس، دردمندان هستند، با پاسخ به هر درخواست مؤمن، پاداش فراوان می‌گیرند، ده حسنه دریافت می‌کنند، ده درجه ارتقاء پیدا می‌کنند و ثواب آزاد کردن ده بنده را می‌یابند، ده عامل دوری از نعمت را از خود جدا می‌سازند و امکان شفاعت ده نفر را به او ارزانی می‌دارند.

بیشتر بخوانید

نیاز پروژه های بهداشتی چهارمحال و بختیاری به 647 میلیارد ریال اعتبار

خیرانی که وجودشان باعث فایده است و به این وسیله بالاترین پاداش عالم یعنی دوستی خداوند متعال را دریافت می‌کنند؛ این همه اجر و پاداش برای تجارتی پر سود با خدای متعال؛ آگاهی از نیاز دیگران فرصتی ارزشمند برای بازرگان باهوش است که سرمایه گذاری با سود فراوان و مطمئن را از دست نمی‌دهد.

کار نیکوی انفاق و کمک به عزیزان موهبتی است که خداوند بزرگ هر کسی را نصیب نخواهد کرد. آنان که با روح بلند و مناعت طبع، با دل پر محبت و دستانی گشاده و بخشنده، همنوعان خود را، چون خود دوست دارند و شیرینی و طعم خوش زندگی را برای دیگران نیز آرزو دارند. اینان به یقین در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی اند و از بهترین پاداش برخوردارند.

فرهنگ و تمدن‌های بشری سرشار از برکات مادی و معنوی خیران است و در گستره‌ی کشور‌های اسلامی، این عمل نوع دوستانه را در وجدان و ضمیر آدمی نهفته می‌دانند و تاریخ و فرهنگ ایرانی با خیر اندیشی و نیکوکاری همواره آمیخته بوده است.

خیران بخش سلامت، سفیران خوش نامی که خیر و سلامت را به همراه دارند

مجمع خیران سلامت چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسید و فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد.

عباس قادری مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: به همت و مشارکت تحسین بر انگیز خیرین نیک اندیش، تعداد پروژه‌های احداثی و در دست پیگیری دارای بانی خیر این مجمع در پایان سالی که گذشت از مرز ۲۰۰ پروژه گذشت.

او افزود: این پروژه‌ها شامل کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستائی، پایگاه‌های اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهری و بین جاده ای، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، مراکز مشاوره قبل از ازدواج و تسهیلات زایمانی، خانه‌های بهداشت و پانسیون پزشک می‌باشد که با قریب ۱۰۰.۰۰۰ متر مربع زیر بنا در بیش از ۱۲۰.۰۰۰ متر مربع زمین اهدائی احداث و یا در دست اقدام است.

قادری در ادامه به تأمین افزون بر ۴۲۰ قلم تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی از جمله دستگاه‌های دیالیز، دستگاه‌های کمک تنفسی، لوازم صوتی تصویری، ماشین‌های لباسشوئی، آبسردکن، تخت‌های بیمارستانی و ۲ دستگاه خودرو از جمله یک دستگاه آمبولانس اشاره و افزود: طی مدت فعالیت مجمع خیرین سلامت استان بویژه در مدت اپیدمی کووید ۱۹ برای مقابله با بیماری فراگیر کرونا هزاران قلم لوازم مصرفی تامین و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مردم چهارمحال و بختیاری به دانشگاه علوم پزشکی

قادری، کمک‌های مردمی جذب شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ جدای از کمک‌هایی است که به صورت مستقیم به دانشگاه علوم پزشکی عرضه شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدارک نقاهتگاه بیماران کرونایی در محل ورزشگاه آموزش و پرورش استان، خاطر نشان کرد: در این سالن ۱۰۰ تخت پیش‌بینی شده است که بنا بر نظر کارشناسی به ۴۰۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری نیاز است که باید هر ۶ ساعت یکبار پر شود و علاوه‌بر هزینه مالی قابل توجه این کپسول‌ها باید نیروی انسانی مورد نیاز برای شارژ و جانمایی کپسول‌ها نیز تامین شود.

قادری خاطرنشان کرد: مردم خیر استان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۸۴۰۵۸۰۴۱ به نام مجمع خیرین سلامت استان چهارمحال و بختیاری واریز کنند.

پیشرفت ۸۵ درصدی بزرگترین مرکز دیالیز خیر ساز چهارمحال و بختیاری

برجیان رئیس شورای خیران سلامت شهرستان بروجن گفت: بزرگترین مرکز دیالیز چهارمحال و بختیاری در این شهرستان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت است.

او افزود: این مجموعه درمانی با مشارکت ۲۰ میلیارد ریالی فرهاد زمانی یکی از خیران این شهرستان در حال ساخت است.

برجیان اضافه کرد: این مرکز در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع و در زیربنای ۶۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته شده و گنجایش ۲۴ تخت دیالیز را دارد.

کرمی سرپرست شبکه بهداشت شهرستان بروجن هم با اشاره به شناسایی ۶۰ بیمار دیالیزی در این شهرستان، گفت: با بهره برداری از این مرکز نیاز ۵۰ ساله بیماران دیالیزی شهرستان بروجن تأمین می‌شود.

ساخت و تجهیز درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی با کمک خانواده خیر در سامان

خانواده خیر سامانی برای ساخت و تجهیز درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی سامان ۱۵۰ میلیارد ریال کمک کردند.
کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان گفت: در این طرح که با بروزترین وسایل و تجهیزات پزشکی مجهز می‌شود هفت بخش جراحی تخصصی پیش بینی شده است.

او افزود: اسماعیل صدیقی سامانی یکی از خیران شهرستان سامان، این درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی را در زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع، زیربنای سه هزار و ۵۵۰ مترمربع و در چهار طبقه می‌سازد.

اکبریان گفت: این خیر سامانی برای احداث این درمانگاه ۱۰۰ میلیارد ریال و برای تجهیز دستگاه‌های تخصصی و پیشرفته آن ۵۰ میلیارد ریال اهدا کرد.

با راه‌اندازی درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی خیری سامان خدماتی مانند آندوسکوپی، کلونوسکوپی و برخی جراحی‌های کم‌تهاجمی شامل اورولوژی، آندوسکوپی‌های گوش و حلق و همچنین سینوس به مردم سراسر چهارمحال و بختیاری ارائه خواهد شد.


درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی خیری سامان در رده درمانگاه‌های با خدمات روزانه احداث می‌شود.

این‌ها تنها گوشه‌ای از صد‌ها مواردی است که گره شان به دست سخاوت خیرین بام ایران در طول سال‌های گذشته بازگشایی شده، نیکوکارانی که در خزان فصل ها، بذر نوع دوستی می‌پاشند و خوشه مهربانی و لبخند برداشت کنند.

امید است با استمرار تلاش دست‌های گرم خیرخواه نیکوکاران، همه‌ی نیازمندان دریافت کمک‌های درمانی، از این احتیاج مستغنی شده، با آرامش به بندگی خدا بپردازند که بدن آن‌ها وسیله عبادت آنهاست و حفظ آن از وظایف علاقمندان به فرهنگ گهربار اسلامی است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنت حسنه خیران سلامت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی چهارمحال و بختیاری مجمع خیرین سلامت میلیارد ریال متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری