Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:25:17 GMT

توربین بادی-آبی توسط نخبگان بسیجی قم ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۴۴۷۵

توربین بادی-آبی توسط نخبگان بسیجی قم ساخته شد

عباس کاویانی درگفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ساخت توربین های بادی و آبی توسط بسیجیان افزود: یکی از طرح های مورد حمایت بسیج علمی  پژوهشی، توربین های بادی و آبی است که مخترعین بسیجی این سازمان طراحی و ساخته اند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح مزایای بسیار خوبی دارد ادامه داد: تمام قطعات این توربین ها از جمله اینورتر آن ساخت داخل است و هیچ یک از قطعات این دستگاه وارداتی نیست و این یکی از مزایای مهم طرح هایی است که در داخل کشور اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاویانی با توجه به ساختار این طرح یادآور شد: این توربین خیلی ساده طراحی شده است که این موضوع باعث تولید  آسان و سریع این دستگاه می شود.

وی گفت:بر همین اساس قیمت نهایی تمام شده تولید به شدت کاهش خواهد داشت به گونه‌ای که  بسیجیان در استان تهران برای هر کیلو وات حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌اند ولی ما در قم برای هر کیلو وات تنها ۷ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

مسئول بسیج علمی پژوهشی استان با بیان اینکه در کشور مناطق بادخیز زیادی وجود دارد، گفت: مهم ترین مورد برای ساخت این دستگاه این است که ما بتوانیم از باد و آب در کشور، انرژی تولید کنیم و حتی برای خانواده های کم درآمد و محروم اشتغال زایی کنیم،به گونه ای که این دستگاه ها را به صورت وام های کم بهره یا کمک بلاعوض در اختیار این عزیزان قرار دهیم و بعد از مدتی که کسب در آمد داشتند این دستگاه را از ما خریداری کنند.

کاویانی در ادامه به بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان اشاره و تصریح کرد: در مناطقی از این استان برق وجود ندارد و یا در قبال مصرف برق باید هزینه بدهند که با استفاده از این توربین هم می توانند برای مصرف خود برق تولید کنند و هم می توانند این انرژی تولید شده را برای کسب در آمد بفروشند.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) در ادامه اظهارداشت: اولویت ما  در طرح ها ، بحث انرژی و سلامت است،اگر از عزیزان بسیجی افرادی باشند که بتوانند در این زمینه ها فعالیت کنند، مثلاً از مواد تجزیه پذیر برق تولید کنند یا مواردی  از این قبیل، ما آماده حمایت های مادی و معنوی از بسیجیان هستیم و برای تولید طرح در حد توان کمک خواهیم کرد.

کاویانی در رابطه با محیط کارگاه و کارگروه های موجود گفت: مکانی که  بسیجیان بتوانند ایده‌های خود رابه محصول تبدیل کنند، کارگاه مرکز رشد سازمان است که جنب ناحیه ویژه بسیج شهرستان قرار دارد و در حال حاضر در حال تکمیل و تجهیز این کارگاه هستیم و همزمان نیز دو گروه مکانیک و برق در این کارگاه مشغول کار هستند و برای گروه هوافضا نیز  اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و دیگر گرو ها نیز در آینده نزدیک می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تا به حال بالغ بر ۱۵۰ بسیجی را حمایت کرده ایم، مورد مهم در کل کشور این است که محصولات تولید شده در خدمت مخلوق خدا قرار بگیرد و هم برای سازنده و هم مردم، منافعی داشته باشد که انشاالله به این موضوع هم رسیدگی و برای تحقق آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

برچسب‌ها رونق تولید قم جهش تولید سازمان بسیج سازندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید قم جهش تولید رونق تولید قم جهش تولید سازمان بسیج سازندگی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی و پنجمین جشنواره امتنان کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه اظهار کرد: کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند و کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وی پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، اعلام کرد که تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت برنامه‌های وزارت کار قرار می‌دهد.

به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحد‌های تولیدی ایجاد می‌شود و اهتمام و توان دولت در جهت تحقق این هدف است.

مرتضوی ضمن اشاره به معرفی منتخبین جامعه کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، اظهار کرد: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید با جدیت دنبال شود. برگزیدگان جشنواره امتنان، سفیران جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید هستند و باید در حوزه انرژی، معادن، فولاد، پزشکی و کشاورزی راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر کار همچنین تاکید کرد که در حوزه مسکن کارگری می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: محوریت شعار سال به نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید تاکید دارد و رکن جهش تولید، کارگران و کارفرمایان هستند. ما توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، چرا که اقتدار امروز کشور، مرهون مجاهدت کارگران کشور است.

محمد چکشیان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم جزییاتی از روند شناسایی و انتخاب کارگران نخبه ارایه کرد و گفت: در این دوره از جشنواره ۵۰ هزار نخبه جامعه کار و تولید شناسایی شدند که ۲۶ نفر از آنان به عنوان برترین‌های کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای شعار سال، مرکز حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی منتخبین و برگزیدگان جشنواره امسال علاوه بر تقدیر ویژه ریاست‌جمهوری مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ترویج مولفه‌های فرهنگ کار نظیر منزلت کار، وجدان کاری و مسئولیت پذیری را در دستور کار ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌ها
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده