Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک با جمعی از مسوولان استانی، خیران بویژه پرویز پرستویی و رسول خادم ۲ چهره فرهنگی و ورزشی کشور ضمن تشکر از همدردی، آینده‌نگری و تلاش گروه خیران در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در حوزه خیران در این استان سال ۹۱ حدود چهار میلیارد تومان برای حوزه مدرسه‌سازی کار انجام شده در حالیکه پارسال این میزان نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بود همچنین اعتبارات ۶۸ میلیارد تومانی دولت طی چند سال اخیر به ۸۳۰ میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی ارتقا پیدا کرد که یک رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هم‌اینک ۸۲۵ هزار دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان داریم که طی چند سال آینده این دانش آموزان به حدود یک میلیون نفر می‌رسند افزود: اگر نرخ افزایش هر کلاس را در سال یکهزار کلاس در نظر گیریم و با توجه به رشدهایی که خواهد داشت سال ۱۴۰۶ ما حدود ۶ هزار کلاس درس در استان خواهیم داشت که باز ۱۵ هزار کلاس درس کم خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با توجه به میانگین کشور یک میلیون و ۸۰۰ متر بنا در آموزش و پرورش این استان کم داریم و سرانه آموزشی ما تنها به ۳.۲دهم ارتقا پیدا کرده تصریح کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی چابهار و زاهدان اتفاقات بزرگی افتاده و در حاشیه شهرها در مجموع هزاران میلیارد تومان کار در حال انجام بوده از این‌رو برای جلوگیری از ایجاد این معضل حاشیه‌نشینی ۶۰ هزار واحد مسکونی در روستاها برای حوزه سیل، محرومیت‌زدایی و اقدام ملی در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال طی ۲سال گذشته ۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی داده شده و بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام و کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان انجام دادند به گونه که نرخ بیکاری در فصل زمستان این استان به تک رقمی رسید.
موهبتی با بیان اینکه در کمتر از ۶ماه گذشته ۲مرز رسمی ایجاد و در حوزه چاه ژرف نیز ما به نتایج بسیار خوبی رسیدیم همچنین سال گذشته ۱۳ درصد بزرگراه در این استان افتتاح شده است خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش ۱۹ هزار استخدام داشتیم که حاصل مطالبه گری خیران، مسوولان و مردم بوده در امتداد این موارد و اقدامات همچنین در حوزه بهداشت نیز ۲۰۰ خانه بهداشت تفاهم‌نامه اجرا داریم.
وی با بیان اینکه صندوق حمایت از کارهای فرهنگی برای حمایت از ساخت فیلم‌های سینمایی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است که سرمایه کنونی آن هم‌اینک پنج میلیارد تومان است گفت: باید توجه داشته باشیم که آمادگی کافی برای طرح شناسایی مزیت‌های فرهنگی استان وجود دارد زیرا هر چقدر که از این کارها انجام شود هویت این منطقه بهتره منصه ظهور خواهد رسید

پرویز پرستویی نیز گفت: موسسه خادمان حضرت علی بن ابیطالب(ع) نزدیک به سه دهه تأسیس شده و ما به عنوان خادمان در این مجموعه کار می‌کنیم همچنین این موسسه کارهایی از جمله ساخت حدود ۱۴ مدرسه، ۴۸ خانه در کنار کپرها و طراحی یک درمانگاه با قابلیت درمان هشت هزار نفری که اهالی بتوانند از آن را استفاده کنند را در دستور کار خود دارد. 
این بازیگر ادامه داد: فعالیت موسسه تنها اختصاص به سیستان و بلوچستان ندارد و در سراسر کشور مناطق محروم را نیز در نظر می‌گیرد همچنین یکی از مهمترین کارهای این موسسه ایجاد شغل است به طور مثال در سیستان و بلوچستان سوزن‌دوزی برای بانوان ترتیب و متریال و دستمزد آنان داده و  محصولات فروخته می‌شود  که سود حاصله نیز  میان  این افراد تقسیم خواهد شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مدارس استانداری سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مدارس استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مدارس استانداری سیستان و بلوچستان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان میلیارد تومان هزار کلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت:فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در موضوع مدرسه سازی جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود:استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های نیازمند به توجه در موضوع فضای آموزشی است که خوشبختانه با آغاز دولت مردمی سیزدهم و عنایت و توجه ویژه سازمان نوسازی کشور و همچنین استاندار آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یک هزار و ۳۴ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس و فضا‌های آموزشی استان اضافه شده و بیش از یک هزارو ۸۰۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:نیاز استان آذربایجان‌غربی در موضوع کلاس‌های درس و رسیدن به متوسط کشوری، تعداد ۵ هزار کلاس درس است که امیدواریم با شروع نهضت مدرسه سازی در استان و توجه مسئولین استانی و کشوری، در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد:مهندس رحمانی از نیرو‌های متعهد و کاربلد استان آذربایجان‌غربی بودند و در زمان حضورشان در سازمان نوسازی مدارس استان، منشأ فعالیت‌ها و برکات مهمی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود:امیدواریم مهندس صدقی نیز با روحیه جهادی وارد میدان شده و در مسیر توسعه فضا‌های آموزش و پرورش استان گام بردارد.

مطهری گفت:موضوع تحول در آموزش و پرورش نیازمند ۳ عنصر محتوا، فضای آموزشی و تجهیزات و نیروی انسانی است و برای رسیدن به نقطه آرمانی در این موضوع باید به همه این موارد و عناصر توجه کافی و وافی صورت پذیرد.

در پایان این مراسم، با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان و مدیران مرتبط، «پیام صدقی» به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مداس آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات «قهرمان رحمانی» مدیرکل قبلی این مجموعه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود