Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@16:02:40 GMT

واکسیناسیون نیمی از جمعیت بالای ۸۰ سال در قوچان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۴۶۷۳

واکسیناسیون نیمی از جمعیت بالای ۸۰ سال در قوچان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان از واکسیناسیون یک هزار و ۴۴۱ نفر از جامعه هدف بیش از ۸۰ سال که حدود نیمی از این افراد را شامل می‌شود در این شهرستان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز گذشته در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با اشاره به تغییر وضعیت کرونا از قرمز تیره به نارنجی در شهرستان قوچان و روند بهبود شرایط عنوان کرد: شهرستان قوچان بر اساس میزان بستری همچنان در وضعیت قرمز دارد اما با توجه به اینکه در سیر نزولی بیماری قرار گرفته‌ایم وضعیت شهرستان نارنجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در دوره پیک چهارم کرونا در شهرستان قوچان تعداد بستری‌ها طی هفته‌های اخیر به ۸۷ مورد در یک روز رسیده بود، اما این روند در حال حاضر با سیر نزولی روبه روست و آمار بستریان روزانه به ۴۷ مورد در روز رسیده است.

فتحی مقدم با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در این شهرستان گفت: این طرح در قوچان هم‌زمان با سراسر کشور در چهار فاز در حال اجراست که در فاز نخست که واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفت، علی رغم تخصیص سهمیه صددرصدی برای این حوزه تنها یک هزار و ۱۴۵ نفر تمایل به واکسینه شدن داشتند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۴۳ بیمار خاص و ۲۳ جانباز در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و در فاز دوم واکسیناسیون باید ۲ هزار و ۸۶۷ فرد بالای ۸۰ سال در این شهرستان واکسینه شوند که تاکنون یک هزار و ۴۴۱ نفر که حدود نیمی از این جمعیت هدف را شامل می شوند واکسن دریافت کرده‌اند.

عدم تخصیص سهمیه واکسیناسیون پاکبان‌ها به شهرستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با تأکید بر اینکه مشکلی از نظر تأمین واکسن در قوچان برای هیچ‌کدام از گروه‌های هدف وجود ندارد، تصریح کرد: واکسیناسیون بر اساس فهرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می‌گیرد و تاکنون واکسن‌های روسی، چینی، هندی و کره‌ای برای گروه‌های هدف در این شهرستان مورد استفاده قرار گرفته‌ است اما برای واکسیناسیون پاکبانان ابلاغیه‌ای انجام‌ نشده و سهمیه‌ای به شهرستان اختصاص نیافته‌ است.

وی با اشاره به نمونه‌گیری از ۱۷ هزار و ۸۰۵ نفر از افراد بومی قوچان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، گفت: از این میان ۶ هزار و ۲۵۹ مورد مثبت، ۱۱ هزار و ۳۴۰ مورد منفی و ۲۰۶ مورد نتیجه آزمایش نامشخص بوده‌ است.

فتحی مقدم در ادامه بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد فوتی‌های بومی در این شهرستان ۶۰۸ مورد بوده است که نتیجه آزمایش ۲۷۸ مورد آن‌ها مثبت بوده است.

 وی ادامه داد: ۶۱۰ مورد نمونه‌گیری کرونا از دانش آموزان شهرستان قوچان انجام‌ شده است که از این تعداد ۱۳۹ مورد مثبت و ۴۷۱ مورد منفی یا نامشخص بوده است، همچنین از میان کارکنان آموزش‌ و پرورش ۲۷۷ مورد نمونه‌گیری صورت گرفته که ۱۳۶ مورد مثبت اعلام‌ شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان با اشاره به غربالگری‌های انجام‌ شده بیماران خاص، دیابتی، فشارخون و مادران باردار گفت: طی یک سال گذشته و در چهار مرحله حدود سه هزار مادر باردار تحت غربالگری قرار گرفته‌اند که از این‌ بین ۲۰۴ مورد ابتلای به کرونا شناسایی‌ شد و ۲۵ مادر باردار کرونایی در بیمارستان بستری‌ شدند و متأسفانه‌ یک‌ تن تاکنون فوت کرده است.

عدم رعایت پروتکل‌های اجتماعی توسط بانک‌ها

در ادامه پرویز دلاور معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان به توزیع سه هزار بسته حمایتی و فعالیت گروه‌های حمایتی با محوریت سپاه و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: در اجرای این طرح انجام آزمایش‌های PCR در پیک چهارم کرونا به اوج خود رسید به‌ گونه‌ای که از ۷ هزار و ۶۰۰ کیت تشخیص سریع دریافت شده در این شهرستان تنها ۸۰۰ کیت باقی‌ مانده است و بیشترین میزان مصرف آن مربوط به فروردین‌ماه سال جاری است.

وی تصریح کرد: طی ماه گذشته دو هزار و ۶۳ تست PCR و دو هزار و ۱۱۵ تست سریع انجام‌ شده و در ماه جاری نیز ۹۱۳ مورد تست برای رهگیری کرونا انجام‌ شده است.

دلاور از دو هزار و ۳۷ مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع و ۳۴۲ مورد اماکن عمومی در شهرستان قوچان خبر داد و اظهار کرد: از این میان ۱۰۴ مورد مراکز تهیه و توزیع متخطی و ۱۷ مورد اماکن عمومی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی‌ شده‌اند.

وی همچنین از صدور ۱۷ مورد اخطار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مطب‌های پزشکان و آزمایشگاه‌های سطح شهرستان خبر داد و افزود: در همین راستا یک مورد مطب پزشک متخصص پلمب شد، همچنین برای ۴۶ مورد اخطار بحرانی صادر و ۲۰ مورد اماکن متخلف پلمب شدند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان همراهی اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان را قابل‌ قبول دانست و تصریح کرد: بر اساس معیارها کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به بانک‌ها و دفاتر پیشخوان بوده که در این راستا یک دفتر پیشخوان پلمب و به یک بانک اخطار ۲۴  ساعته داده شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون سالمندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان مدیر شبکه بهداشت و درمان رعایت پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی، امروز در جمع نمازگزاران شهر "سلطان آباد"، مرکز این شهرستان اظهار کرد: رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲. ۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است و این برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، یک زنگ خطر جدی است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران در حوزه سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش‌های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و مؤثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.
وی با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و هم اینک منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت موافقت اصولی در تهران هستیم.
شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت‌کنندگان خدمات نشان می‌دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال‌های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است