Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:12:56 GMT

یک سوم بیماران کرونایی در آینده دچار مشکلات ریوی هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۴۷۷۲

یک سوم بیماران کرونایی در آینده دچار مشکلات ریوی هستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، بیماری کووید ۱۹ میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است. افراد کرونایی معمولاً زمانی در بیمارستان بستری می‌شوند که ریه‌های شأن درگیر می‌شود که به آن پنومونی (ذات الریه) گفته می‌شود.

در حالی که پیشرفت قابل توجهی در درک و درمان ذات الریه حاد ناشی از کووید ۱۹ حاصل شده است، اما در مورد مدت زمان بهبودی کامل بیماران و ادامه تغییرات در ریه‌ها، موارد کمی قابل درک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه جدید، محققان دانشگاه ساوتهمپتون انگلیس با همکاری همکاران خود در ووهان چین، تاریخ طبیعی بهبودی از ذات الریه شدید کووید ۱۹ را تا یک سال پس از ترخیص از بیمارستان بررسی کردند.

۸۳ بیمار پس از ترخیص از بیمارستان در فواصل سه، شش، نه و دوازده ماهه تحت نظر بودند. در هر مقطع زمانی آنها تحت ارزیابی بالینی و همچنین ارزیابی عملکرد ریه‌ها، سی تی اسکن از قفسه سینه برای گرفتن عکس از ریه‌ها و آزمایش راه رفتن قرار گرفتند.

در طول ۱۲ ماه در بیشتر بیماران بهبود علائم، توان ورزشی و تغییرات CT مربوط به کووید ۱۹ مشاهده شد. به نظر می‌رسد در ۱۲ ماه اکثر بیماران به طور کامل بهبود یافته اند اگرچه حدود ۵٪ از بیماران هنوز احساس تنگی نفس داشتند. عملکرد ریوی یک سوم از بیماران همچنان کم بود و این مسئله در زنان بارزتر از مردان بود. همچنین در سی تی اسکن حدود یک چهارم بیماران هنوز مناطق کوچکی در ریه‌ها تغییر کرده بود.

کد خبر 5208201

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 بیماران ریوی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مامایی ستاد ملی مقابله با کرونا علیرضا رئیسی علیرضا زالی سازمان بیمه سلامت سلامت روان سعید نمکی شیوع کرونا کووید 19 روانشناسی کووید ۱۹ ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری