Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:58:21 GMT

فرودگاه بجنورد در مسیر توسعه

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۰۴۸

فرودگاه بجنورد در مسیر توسعه

ایسنا/خراسان شمالی فرودگاه‌ها از با ارزش‌ترین زیر ساخت های جوامع پیشرفته محسوب می‌شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف در رشد اقتصادی کشورها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند.

ارزش و اهمیت فرودگاه‌ها در دنیای امروز به حدی است که برخی کارشناسان فرودگاه‌ها را لوکوموتیو اقتصادی هر کشور توصیف و وجود فرودگاه‌های پررونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و توسعه پایدار می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه توسعه حمل و نقل، می‌تواند توسعه اقتصادی استان به ویژه استان محرومی مانند خراسان شمالی را به دنبال داشته باشد برکسی پوشیده نیست و تاکنون تمامی مسئولان استان به دنبال آن بوده‌اند. هرچند در این مسیر با نشدن‌های بسیار توسط مسئولان کشوری روبه رو شده باشند.

همانطور که گفتیم فرودگاه‌ها یکی از عوامل مؤثر در توسعه اقتصادی هر منطقه‌ای به شمار می‌رود. فرودگاه بجنورد نیز در زمره فرودگاه‌های قدیمی کشورمان است. این فرودگاه به صورت تقریبی از سال ۱۳۲۷ ساخته شد و برای اهداف سمپاشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و به همین خاطر نیز، دارای تاسیسات فرودگاهی بسیار مختصری در خود بوده است.

این فرودگاه در سال ۱۳۶۷ مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفت و گویی تاریخ جدیدی بر روی این فرودگاه گشوده شد. این فرودگاه با بازسازی‌اش گویی مجدداً مورد طراحی قرار گرفت. این فرودگاه پس از عملیات بازسازی مجدداً از سال ۱۳۷۱، عملیات اجرایی خود را آغاز کرد و در نهایت در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید و به عنوان یک فرودگاه همگانی مورد استفاده قرار گرفت.

فرودگاه بجنورد از زمانی که به بهره برداری رسید، تا سال ۱۳۸۴ به عنوان فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استفاده قرار می‌گرفت و عنوان پشتیبان را برای این فرودگاه داشت.

وضعیت کارایی این فرودگاه تا یک سال به همین منوال گذشت تا این که در سال ۱۳۸۵ فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاهی مستقل در منطقهٔ بجنورد و استان خراسان شمالی معرفی شد. البته تشکیل خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد هم در آن بی تأثیر نبوده است.

پروازها در شرایط کرونایی کم نشد

مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آمار پروازهای این فرودگاه طی سال گذشته گفت: طی سال گذشته ۴۸۶ پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه انجام شد.

ابراهیم قدمگاهی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد در سال ۹۸ اظهار کرد: طی این سال، ۴۸۴ پرواز در فرودگاه بجنورد انجام شد این درحالی است که طی آن سال بیماری کووید ۱۹ وجود نداشت و فرودگاه بجنورد در سال ۹۹ که این بیماری شیوع پیدا کرده بود پروازهای خود را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: نشست و برخواست هواپیما در کل کشور طی سال ۹۹ به میزان ۶۸ درصد کاهش داشت اما با پیگیری‌های انجام شده در استان و سطح ملی، تعداد پروازهای خراسان شمالی کاهش پیدا نکرد.

افزایش ۳۰۰ درصدی پروازها طی نوروز

قدمگاهی افزود: پروازهای نوروزی امسال نیز نسبت به سال قبل با افزایش ۳۰۰ درصدی و در مقایسه با نوروز سال ۹۸ با افزایش ۹۰۰ درصدی روبه رو بوده است که نشان از عزم استان برای افزایش پروازهای و استفاده از پتانسیل‌های فرودگاه برای توسعه استان دارد.

پیگیری برای برقرار پرواز عشق آباد و کیش

 مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد همچنین از پیگیری برای برقراری پرواز به عشق آباد و کیش خبر داد و گفت: استاندار خراسان شمالی پیگیری‌های لازم برای برقراری پرواز از استان به عشق آباد را انجام داده و سازمان هواپیمایی کشور و دستگاه‌های مربوطه با این موضوع موافقت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برقراری خط پروازی بجنورد-کیش-بجنورد نیز در حال مذاکره با دو شرکت هواپیمایی است که در صورت نهایی شدن، پس از اپیدمی کرونا و کاهش برنامه‌های پروازی در کل کشور، انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرودگاه بجنورد پرواز فرودگاه بجنورد خراسان شمالی فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان: پرواز تهران - زاهدان - مشهد ساعت ۱۹:۰۵ امشب بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد و برق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

دیگر خبرها

  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد