Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی درگیری فلسطینیان با نیروهای رژیم صهیونیستی در محله‌های شیخ جراح و باب العامود در قدس اشغالی برای سومین شب متوالی ۱۹ تن زخمی شدند. این درحالی است که هلال احمر فلسطین اعلام کرده شمار زخمی‌های درگیری های سه روز گذشته در قدس به بیش از ۵۶۰ تن رسیده است.

 به نقل از  القدس العربی، یکشنبه شب نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله به فلسطینیان در باب العامود در قدس اشغالی اقدام به سرکوب وحشیانه آن‌ها کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این حملات فلسطینیان حاضر با پلیس این رژیم درگیر شدند و پلیس از گاز اشک آور و گلوله های مشقی و بمب صوتی برای متفرق کردن حاضران استفاده کرد که به زخمی شدن ۱۹ تن از جمله یک امدادگر انجاید. همچنین ۵ تن بازداشت شدند.

این در حالی است که هلال احمر فلسطین در بیانیه ای اعلام کرده شمار زخمی‌های درگیری‌ها از روز جمعه در قدس به بیش از ۵۶۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر منابع محلی در قدس اشغالی از حمله شمار زیادی از شهرک‌نشینان اشغالگر به خانه‌های فلسطینیان در محله شیخ جراح خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که شهرک‌نشینان اشغالگر به سمت خانه‌های فلسطینیان سنگ پرتاب می‌کنند. برخی منابع نیز از تیراندازی شهرک‌نشینان مسلح به سمت خانه‌های فلسطینیان در محله شیخ جراح خبر داده‌اند.

ساکنان این محله نیز خواستار کمک فوری فلسطینیان برای مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر شدند و پس از این درخواست، صدها نفر از ساکنان قدس برای مقابله با صهیونیست‌ها خود را به این محله رساندند.

در همین حال مساجد قدس نیز برای دفاع از مسجد الاقصی اعلام بسیج عمومی کرده و فلسطینیان را دعوت به حضور در این مسجد جهت مقابله با اشغالگران اسرائیلی کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین جوانان فلسطینی همچنین به دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی حمله کرده و پرچم فلسطین را در ورودی آن برافراشتند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که خویشتن دار بوده وبه حق آزادی تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارد.

استفان دوجاریک ، سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای گفت که دبیرکل سازمان ملل عمیقا در مورد ادامه خشونت در قدس شرقی اشغالی و همچنین در مورد احتمال اخراج خانواده‌های فلسطینی از منازل خود نگران است.

وی افزود: "گوترش اصرار دارد که وضعیت فرهنگی و هویتی اماکن متبرکه حفظ شود."/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی و سیاسی از ارومیه در گفتگوی تلفنی با خبر مهاباد با اشاره به اینکه شمار بازداشتی ها از 130 نفر گذشته جمعی از دانشجوهای معترض هم از ادامه تحصیل تعلیق شدند گفت: آنچه در دانشگاه های آمریکا شاهد هستیم نشان دهنده بیداری افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق و دامنه تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه توسط اسرائیل با حمایت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی است.

دکتر فتح اللهی اضافه کرد: خاموش کردن صدای دانشجویان با رفتارهای خشن خاموش کننده مطالبات بر حق افکارعمومی جهان نخواهد بود و لازم است که دنیا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به این مهم توجه کنند.

بر شمار دانشجوها و ساختمان هایی که تحصن در آنجا صورت می گرفت هر روز افزوده می شد تا روز هفتم که رئیس دانشگاه به پلیس گفت بیایید جمعش کنیم. حدود 100 نفر از دانشجوها و اعضای هیئت علمی مجروح شدند 712 نفر بازداشت.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن