Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ مجتبی یادگاری جوان دهه هفتادی و دارنده عنوان سفیر صلح و دوستی ایران  است که همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز خلیج فارس مسیر ۱۰ کیلومتری شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) تا مجموعه ورزشی ۵ مرداد اراک را دوید.

یادگاری پیش از این نیز مسیر اراک تا حرم حضرت امام خمینی(ره) به مسافت ۲۸۶ کیلومتر را به مدت سه روز با شعار اعلام انزجار از فیلم موهن امریکایی، اسرائیلی در خصوص اهانت به پیامبر گرامی اسلام، مسیر اراک تا حرم حضرت امام رضا(ع) به مسافت ۱۰۸۸ کیلومتر را به مدت سه روز با اعلام انزجار از گروه تروریستی، تکفیری، بعثی داعش، مسیر اراک تاحرم حضرت معصومه (س) را با اعلام انزجار از نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا، مسیر اراک ـ نجف‌آباد اصفهان به مسافت 300 کیلومتر به مدت 4 روز با هدف تجدید میثاق با خانواده شهید والامقام محسن حججی را دویده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قهرمان و رکوردار دوی ماراتن ایران و آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با انتقاد از کسانی که حرکت فرهنگی وی را به سخره گرفته و از آن به عنوان یک شو خیابانی یاد می‌کنند، ترویج فرهنگ صلح و دوستی را وظیفه هر ایرانی می‌داند.

مجتبی یادگاری می‌گوید: بیش از 10 سال است که به مناسبت‌های مختلف فرهنگ صلح و بشر دوستی را ترویج می‌کنم و این مهم را وظیفه خود به عنوان یک فرد ایرانی می‌دانم.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ورزش همگانی ترویج حرکت‌‌های صلح طلبانه و تقدیر و تشکر از نهادها و اشخاصی است که در قالب ورزش کار فرهنگی انجام می‌دهد، افرادی که تنها یک دونده مطرح جهانی، یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای و یا یک شناگر پرافتخار نیستند.

 رکوردار دوی ماراتن ایران بیان کرد: جای بسی تاسف است که امروز این حرکات فرهنگی از سوی کسانی که خود زمانی الگو و سرمشق من در ورزش بودند، به سخره گرفته می‌شود، من هیچگاه به دنبال کار سیاسی نبوده و در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی که انجام می‌دهم به دنبال پست و مقام و جایگاه نبوده‌ام، بلکه تنها به دلیل عشق به وطن و کشورم این فعالیت‌ها را انجام می‌دهم.

یادگاری گفت: تاکنون حتی یک ریال از هیچ ارگان و نهادی دریافت نکرده و قراردادی را با کسی به امضا نرسانده‌ام.

وی با بیان اینکه از سال 91 تاکنون سرتاسر ایران را به وسعت 3 هزار کیلومتر دویده است، ادامه داد: سازمان صلیب سرخ جهانی با تقدیر از حرکات‌های فرهنگی بنده را به عنوان سفیر صلح معرفی کرده است و جای بسی تاسف است که در شهر و استان خودم به جای انگیزه دادن و تشویق کردن این اقدامات را به سخره می‌گیرند.

 رکوردار دوی ماراتن ایران گفت: ادعایی در ورزش قهرمانی ندارم، اگر در ورزش همگانی فعالیت دارم و رکود ثبت می‌کنم تنها به خاطر عشقی است که به وطنم و شهر و زادگاهم دارم.

 یادگاری از تلاش برای شکستن رکود جهان در آینده خبر داد و اظهار کرد: سوم خردادماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر مسیر دانشگاه علمی کاربردی تا دانشگاه علوم پزشکی اراک را با شعار تقدیر از کادر درمان خواهم پیمود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی یادگاری دونده مسیر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: ما می‌خواهیم راه چابهار به‌بهره برداری برسد، در این خصوص با استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین صحبت‌هایی داشتیم.

به گزارش ایسنا، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان که روز گذشته در راس یک هیئت تجاری و اقتصادی به سیستان‌ و بلوچستان سفر کرده، با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: در سفرهای قبلی که داشتیم به طور تفصیلی در مورد چابهار صحبت کردیم و یکسری توافقات هم داشتیم. ما می‌خواهیم موضوع چابهار صد در صد راه بیفتد. کارهای عملی‌ آن شروع شده است. ما یک هدف تعیین کردیم که ۱۰ میلیارد دلار باید تجارت میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران باشد. یک سلسله نیازمندی و شرایط برای دو کشور دارد. اگر روال سابق باشد، دو میلیارد دلاری که تجارت بوده، بالاتر نمی‌رود. ولی اگر یک سلسله تشویق‌ها و شرایط بهتر در مرزها ایجاد شود، صادرات ما اضافه خواهد شد و تجارت بیشتری خواهیم داشت.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان همچنین گفت: در خصوص ترانزیت و صادرات از افغانستان و کشورهای مختلف، ما می‌توانیم بهترین راهی که از مدت‌ها قبل در مورد آن بحث می‌شود و کارهای عملی‌اش تا امروز انجام نشده را اجرایی کنیم. ما می‌خواهیم راه چابهار به‌بهره برداری برسد، در این خصوص با استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین صحبت‌هایی داشتیم. ما امید داریم در آینده نزدیک به کمک دوستان این راه درست شود و در این برنامه‌ها هم آقای کاظمی قمی همراه، هم‌نظر و همگام هستند و همیشه ما را در اینگونه موضوعات تشویق می‌کنند و اقدامات را اجرا می‌کنند. من یقین دارم در آینده‌های نزدیک موضوعات به مرحله عمل برسد.

وی در گفت و گو با ایراف در پاسخ به این سوال که در سفر سال گذشته که به چین داشتید در خصوص کمربند-جاده، آیا از کریدور و راه‌های ایران در این نشست صحبت شد؟، گفت: آن مسیر کمی با راه چابهار تفاوت دارد که به نام کریدور واخان است که از افغانستان رد می‌شود. در این موضوع رییس کمیسیون اقتصادی ما با مقامات ایران صحبت داشتند. ایران و افغانستان توافق کردند که ما روی راه واخان کار می‌کنیم. در آینده نزدیک کنفرانسی خواهیم داشت و از طرف چین هم دعوت می‌کنیم. کارهای عملی برگزاری نشست شروع شده است. چون به نفع ایران و افغانستان است و همچنین نزدیک‌ترین راه برای چین است که به خلیج فارس برسد و آنها هم استفاده کنند.

هدف از سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان به استان سیستان و بلوچستان در ایران، تسهیل تجارت و ترانزیت میان ایران و افغانستان گفته شده است. هیئت طالبان برای شرکت در نشست امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی و گفت‌وگو درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی میان دو کشور با محوریت سیستان به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»