Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@10:25:59 GMT

اعلام آتش‌بس ۳ روزه طالبان به مناسبت عید فطر در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۳۳۴

اعلام آتش‌بس ۳ روزه طالبان به مناسبت عید فطر در افغانستان

رهبر طالبان با اعلام آتش‌بس ۳ روزه به مناسبت عید فطر از اعضای این گروه خواست تا از رفتن به مناطق تحت کنترل دولت در این مدت خودداری کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رهبر طالبان با فاصله از پیام عیدانه خود در بیانیه‌ای جداگانه به مناسبت فرا رسیدن عید فطر 3 روز آتش‌بس سراسری اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که برای ایجاد «فضای امن و اعتماد» برای مردم افغانستان به اعضای طالبان دستور داده شده تا از روز اول تا روز سوم عید فطر در تمام کشور حملات علیه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را متوقف کنند.

در این بیانیه همچنین به اعضای طالبان فرمان داده شد تا در مقابل «تعرض یا حمله» نیروهای افغان از خود و مناطق تحت کنترل خود نگهداری و دفاع کنند.

رهبر طالبان همچنین به اعضای این گروه دستور می‌دهد تا در مدت مذکور به مناطق تحت کنترل دولت نروند و از آمدن افراد وابسته به دولت نیز به مناطق تحت کنترل خود جلوگیری کنند.

دولت افغانستان خواستار آتش‌بس طالبان در ماه رمضان شداخبار تأیید نشده از احتمال تمدید آتش‌بس طالبان و دولت افغانستانپارلمان افغانستان خواستار آتش‌بس طالبان در ماه رمضان شدگفت‌وگوی تسنیم با کارشناسان درباره آتش‌بس طالبان و دولت افغانستان

گفتنی است که نخستین بار رئیس جمهور افغانستان در سال 1397 از 27 رمضان تا پنجم عید فطر را آتش‌بس اعلام کرد سپس در واکنش به آن، طالبان نیز برای 3 روز آتش‌بس کرد.

سال گذشته نیز گروه طالبان به مناسبت عید قربان 3 روز آتش‌بس اعلام کرد که دولت افغانستان نیز در آن مدت از نیروهای امنیتی و دفاعی خواست تا بطور همزمان آتش‌بس را رعایت کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان مناطق تحت کنترل دولت افغانستان آتش بس طالبان عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان