Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه به ارائه گزارشی از عملکرد شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب استان در سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت : باوجود افزایش ۲۵ درصدی ورودی پرونده به شعب دادسرا به علت شرایط اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا، با پیگیری و نظارت‌های لازم، خوشبختانه آمار پرونده‌های مانده در شعب دادسرای کرمانشاه کاهش چشمگیری داشته و آمار پرونده‌های مختومه نیز بیشتر از پرونده‌های ورودی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در پارسال، ۴۸ هزار و ۳۹۵ پرونده به شعب تحقیق (دادیاری، دادستانی و بازپرسی) استان وارد شد، گفت : این درحالی است که حدود هشت هزار و ۷۰۶ پرونده نیز موجودی از قبل داشتیم و تعداد پرونده‌های ورودی به این شعب هم به نسبت سال قبل آن افزایشی ۲۵ درصدی داشت.

او مجموع تعداد پرونده‌های مانده در این شعب را پارسال هفت هزار و ۹۷ پرونده اعلام کرد که حاکی از کاهش ۱۸ درصدی این تعداد نسبت به مشابه ماقبل آن است.

 او افزود: عملکرد شعب تحقیق دادسرای کرمانشاه در این مدت بیش از ۲۱۰ درصد رشد داشته است.

مختومه شدن نزدیک به ۱۸هزار پرونده کیفری

کرمی به تشریح عملکرد شعب اجرای احکام کیفری دادسرای استان هم پرداخت و گفت: پارسال ۱۰ هزار و ۴۷۱ پرونده در شعب اجرای احکام کیفری موجودی داشتیم و ۱۶ هزار و ۲۳۰ پرونده هم به این شعب وارد شد.

او تعداد پرونده‌های مختومه در این شعب را ۱۷ هزار و ۹۱۸ پرونده اعلام کرد که نسبت به مشابه قبل آن افزایش داشته است.

دادستان کرمانشاه تعداد پرونده‌های مانده این شعب را با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به پارسال هشت هزار و ۷۸۳ فقره عنوان کرد و گفت: مجموعا در شعب اجرای احکام کیفری دادسرا بیش از ۷۵۰ درصد افزایش عملکرد مثبت داشته ایم.

او ادامه داد: در بخش شعب شورای حل اختلاف در دادسرا هم سال ۱۳۹۹ جمعا ۶هزار و ۳۵۹ فقره پرونده ورودی داشتیم و تعداد ۷۵۸ پرونده نیز از قبل مانده بود.

کرمی افزود: از این پرونده‌ها تعداد ۶هزار و ۹۳۷ فقره مختومه شد و جمعا ۱۹۱ پرونده دیگر هم باقی ماند.

کاهش پرونده‌های مسن در استان

مدعی العموم استان کرمانشاه گفت: عملکرد بخش شعب شورای حل اختلاف هم پارسال رشدی ۱۹۰ درصدی داشته است.

او در راستای دستورالعمل ریاست قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده‌های مسن، در خصوص مقایسه تعداد پرونده‌های مسن یعنی ورود پرونده تا قبل از اول مهرماه سال ۱۳۹۸ در شعب تحقیق، ادامه داد: تعداد پرونده‌های مسن در شعب تحقیق در پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۲هزار و ۳۶۷ فقره بوده که با کاهش چشمگیری به ۲۲۰ فقره در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده است.

او در خصوص مقایسه تعداد پرونده‌های مسن در سال ۱۳۹۸ با سال ۱۳۹۹ در شعب اجرای احکام کیفری افزود: تعداد پرونده‌های مسن در شعب اجرای احکام کیفری در پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۶هزار و ۶۳۹ فقره بوده که با کاهش قابل توجهی به سه هزار و ۲۵۴ فقره در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی پرونده قضایی پرونده تخلف شعب اجرای احکام کیفری تعداد پرونده های مسن پرونده های مسن پایان سال عملکرد شعب شعب تحقیق سال ۱۳۹۹ سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

کد خبر 6092818 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد