Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@19:09:28 GMT

بارش باران و وزش باد شدید همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۴۶۱

بارش باران و وزش باد شدید همچنان ادامه دارد

سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور هشدار داد.

به گزارش برنا؛ بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نوار شرقی کشور، آذربایجان‌های غربی و شرقی، سواحل دریای خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مناطق احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه، امکان وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش موقت رگبار قابل پیش‌بینی است.

سازمان هواشناسی هشدار داد: هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

در سواحل دریای خزر شاهد کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما خواهیم بود و در اردبیل ۱۰ تا ۱۸ درجه‌ دما کاهش خواهد یافت.

دریای خزر، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، هرمزگان و شرق بوشهر مواج است. ارتفاع موج در مناطق ساحلی گیلان، مازندران و گلستان تا ۲/۵ متر می‌رسد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در دو روز آینده وزش شدید باد و گرد و خاک در شرق کشور به‌ویژه زابل پدیده غالب است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد رعد و برق وزش باد هواشناسی سواحل دریای خزر هرمزگان گرد و خاک رعد و برق هواشناسی باران وزش باد شدید بار باران سازمان هواشناسی وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز جمعه نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 849062 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • بارش باران همراه با تند باد و رعدو برق در کهگیلویه و بویراحمد
  • خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات