Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  پرویز یزدان پناه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اخرین وضعیت کووید 19 در استان، افزود: تاکنون 264 هزار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان داشته ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون 17 هزار بیمار بستری و از این تعداد 16 هزار و 600 نفر ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یزدانپناه یادآوری شد: در روز گذشته، 163 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که 26 نفر از این بیماران در بخش icu تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه 91 درصد از مبتلایان به کووید 19 استان بهبود یافته‌اند، خاطرنشان کرد: 198 هزار تست کرونا تاکنون گرفته شده که شاخص نمونه گیری کشور 20 درصد و شاخص استان ما 28 درصد بود.

وی تاکید کرد: شاخص شیوع بیماری در کشور 31 درصد و در استان 77 درصد است که خوشبختانه تاکنون به خوبی کنترل شده است.

دکتر یزدان پناه گفت: شهرستان لنده تاکنون بیشترین شیوع بیماری و شهرستان دنا کمترین میزان را داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تداوم تزریق واکس کرونا در استان افزود: 27 هزار دوز واکسن تاکنون وارد استان شده که 22 هزار دوز آن تزریق شد، امید است واکسیناسیون عمومی تداوم یافته و جاعه ما به ایمنی جمعی نزدیک شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: در هفته ای که گذشت طی نشستی که با معاونین توسعه و درمان وزارت بهداشت داشتیم با اضافه شدن ۱۰۰ تخت به بیمارستان دهدشت موافقت شد و  همچنین تامین اعتبار لازم جهت خرید دو دستگاه آمبولانس، تخصیص یک دستگاه آمبولانس برای بیمارستان دهدشت، تامین اعتبار لازم جهت خرید دستگاه اسپکت سی تی و موافقت با احداث ۱۶ خانه متخصص جهت بیمارستان دهدشت از دستاوردهای این سفر بود.

دکتر یزدان پناه همچنین اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به مردم شریف استان به زودی شاهد بهره برداری از پروژه های بزرگی چون بیمارستان نرگسی گچسارن، کلینیک دهدشت، 2 پایگاه اورژانس جاده ای و مرکز جامع سلامت شهرستان لنده خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن بیماری کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد