Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:15:17 GMT

کاهش چشمگیر میزان مصرف آب شرب در حوزه فضای سبز

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۷۶۶

کاهش چشمگیر میزان مصرف آب شرب در حوزه فضای سبز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،جعفر امین مقدم، معاون خدمات شهری شهرداری یزد در نشستی با اشاره به لزوم توجه به بحران کم آبی و همچنین نگهداشت فضای سبز در ایام گرم سال گفت: مجموعه اقداماتی که از شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه به منظور روند کاهش مصرف آب شرب و جایگزینی آن با منبع دیگر آبی برای بهینه سازی مصرب آب در فضای سبز در سال ۹۹ اتفاق افتاده، اقداماتی زیربنایی و علمی بوده که توانسته کاهش چشمگیری در میزان مصرف آب شرب در حوزه فضای سبز را بدنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری اظهار داشت: تکمیل لوله گذاری خط انتقال آب حاصل از پساب و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ برای قسمتی از فضای سبز شهری، شناسایی تعدادی از کنتور‌های پرمصرف و اصلاح شبکه برای جدا سازی آب شرب از آب خام فضای سبز، تکمیل مخزن ورودی آب ناشی از پساب در محل اکو پارک، تهیه و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مورد استفاده در فضای سبز، نصب GPS ردی ماشین‌های حمل آب و اقدام به اصلاح مسیر‌های آبیاری برای جلوگیری از هدر رفت آب از جمله اقداماتی بوده که از سوی سازمان سیما منظر و فضای سبز برای کاهش مصرف آب انجام شده است.

امین مقدم در ادامه افزود: اجرای خطوط انتقال آب چاه خیابان مهدی و اتصال آن به شبکه آب خام محدوده مورد نظر و همچنین تکمیل طرح‌های جداسازی انشعابات آب شرب و لوله گذاری بلوار‌های شهید صدوقی جنوبی، موسی بن جعفر، عاصی زاده، بسیج، نواب صفوی، ولی عصر و بلوار دهه فجر ازجمله اقداماتی بود که با ۹۵ درصد پیشرفت و اعتبار بیش از ۱۸ میلیارد ریال در سال ۹۹ عملیاتی شد.

معاون خدمات شهری همچنین در خصوص طرح "آبیاری فضای سبز به صورت شبانه " گفت: با توجه به اینکه در فصول گرم در طول روز تبخیر و تعرق از سطح زمین و گیاهان بسیار بالا است و درصد زیادی از آب مورد نیاز از این طرق از بین می‌رود، لذا آبیاری به صورت شبانه به عنوان راهکاری منطقی برای کاهش مصرف آب در دست اقدام قرار گرفت.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف آب فضای سبز فضای سبز مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد

طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است. روابط عمومی منطقه ۷ تهران طی اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.

در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم.»

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد