Web Analytics Made Easy - Statcounter

همرزم شهید محلاتی با بیان اینکه ایشان جوانان را نعمت انقلاب اسلامی می‌دانست، گفت: شهید محلاتی همواره به جذب حداکثری و ارتباط با جوانان توصیه می‌کرد و معتقد بود روحانیون باید به سراغ جوان‌ها بروند و منتظر نباشند جوانان به آن‌ها مراجعه کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در برنامه شب گذشته ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما، سردار عبدالله محمودزاده از دوستان و همرزمان "شهید آیت الله فضل الله محلاتی" در خصوص سیره مبارزاتی این عالم مجاهد سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده با بیان اینکه شهید محلاتی مبارزاتش را از دوران آشنایی با شهید نواب صفوی آغاز کرد، اظهار داشت: ایشان علاوه بر آشنایی با شهید نواب صفوی و حضور در فعالیت‌های انقلابی در کنار ایشان، در واقعه ملی شدن صنعت نفت با آیت الله کاشانی هم همکاری داشت.

وی افزود: در سال ۱۳۲۹ در تبریز سخنرانی تندی کرد که مأموران حکومت پهلوی وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این حضور انقلابی او ادامه داشت تا اینکه مبارزات حضرت امام خمینی علیه حکومت پهلوی علنی شد و ایشان در جریان این مبارزات همواره همراه ایشان و در صحنه بود تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید.

دغدغه شهید محلاتی برای پیاده سازی منویات حضرت امام در سپاه

به گفته محمودزاده، شهید محلاتی دو عامل را در گرایشات انقلابی خود مؤثر می‌دانست که یکی آشنایی با افکار شهید نواب صفوی و دوم آشنایی با حضرت امام خمینی (ره) بوده است.

وی با بیان اینکه شهید محلاتی حساسیت عجیبی به امام خمینی (ره) داشت، گفت: ایشان هم مرید امام بود و هم عاشق امام و سعی می‌کرد تمام خواسته‌ها و اندیشه‌های حضرت امام را در سپاه اجرا کند. البته حضرت امام هم بسیار به ایشان علاقه‌مند بوده و اعتماد داشتند و در سال ۵۹ پس از تشکیل سپاه، ایشان را به عنوان نماینده خود در سپاه معرفی کردند.

محمودیان با اشاره به سیره اخلاقی آیت الله محلاتی بیان داشت: ایشان معتقد به جذب حداکثری بود. شهید محلاتی خیلی سعی می‌کرد دوستان را کنار هم حفظ کند و در حل اختلافات هم بسیار تلاش می‌کرد. جاذبیت ایشان در سپاه هم بسیار مؤثر بود چرا که حرف و عملش یکی بود و این ویژگی، از دوران شاگردی حضرت امام در وجود ایشان شکل گرفته بود. او اهل سیاست بازی نبود و صادقانه رفتار می‌کرد.

سیلی به صورت بازجوی ساواک به دلیل اهانت به حضرت زهرا (س)

همرزم شهید محلاتی در خصوص روحیه مبارزاتی ایشان بیان داشت: شهید محلاتی در دوران پیش از انقلاب بیش از بیست بار بازداشت شده بود؛ در یکی از این بازداشت‌ها بازجوی ایشان ثابتی شکنجه گر معروف ساواک بود؛ شهید محلاتی حساسیت عجیبی نسبت به ائمه (ع) به خصوص حضرت زهرا (س) داشت. ثابتی در آن جلسه اهانتی به حضرت زهرا (س) می‌کند که شهید محلاتی سیلی محکمی به صورت او می‌نوازد. بعد از انقلاب که ثابتی را بازداشت می‌کنند، در جلسه بازجویی او شهید محلاتی نیز حاضر می‌شود و می‌گوید من از همه توهین‌ها و شکنجه‌هایی که به من روا داشته می‌گذرم، ولی از توهینی که به حضرت زهرا (س) کرد، نمی‌گذرم.

وی گفت: در جلساتی که با روحانیون سراسر کشور برگزار می‌کرد، همواره یک نکته را بسیار متذکر می‌شد و می‌گفت پیش از انقلاب که برای سخنرانی می‌رفتیم وقتی چند جوان در جلسه ما حاضر می‌شدند این بسیار باعث شعف ما می‌شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی همه جا پر از جوانان پرشور و انقلابی است. این را باید قدر بدانیم؛ لذا شما ننشینید تا جوان‌ها به شما مراجعه کنند بلکه شما باید حرکت کنید و به سمت جذب جوان‌ها بروید. روحانی باید سراغ جوان‌ها برود و آن‌ها را جذب کند. این از برکت انقلاب است که ما را با این جوان‌ها آشنا کرد.

گفتنی است، "ضیافت" عنوان برنامه ایست که در ماه مبارک رمضان به مدت سی شب با اجرای سیدعلی قوامی، نود دقیقه پیش از افطار مهمان خانه مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه ضیافت ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا شبکه قرآن شهید محلاتی حضرت زهرا حضرت امام جوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: کارگران در خنثی‌سازی تحریم ها مشارکت داشته‌اند و هیچگاه در بازار کمبود کالا نداشته‌ایم‌. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا  فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز در دیدار با کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد اظهار داشت: کارگر و کارفرما دو همکار خط مقدم جنگ اقتصادی تحمیلی  هستند و این دو عنصر هر چقدر بهتر تلاش کنند و زمینه تلاش آنها هر چقدر بیشتر باشد توسط قانون‌گذاران باید دیده شود و راه را برای آنها هموار سازد.

وی افزود: ایران قوی یک کلید واژه است و اگر بخواهیم بر مشکلات غلبه کنیم باید ایران ما یک ایران قوی باشیم و باید در برخی حوزه ها تلاش کنیم و قوی‌تر باشیم.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه  کارگران در این شرایط سخت اقتصادی با بصیرت مثال‌زدنی بدون کوچک‌ترین عقب نشینی به کمک جمهوری اسلامی شتافته اند، بیان کرد: کسانی که  دنبال ایجاد نا امنی در بین مردم بوده اند ملت ایران ناکام گذاشتند و در عرصه اقتصادی بار سنگینی را به دوش کشیده اید که قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه کسی نمی تواند امروز اعلام کند ما در حوزه اقتصاد و تولید عقبگرد داشته ایم بلکه همیشه پیشرو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: کارگران در خنثی‌سازی تحریم ها مشارکت داشته‌اند و هیچگاه در بازار کمبود کالا نداشته‌ایم‌.

فرمانده سپاه استان البرز: دشمنان به‌دنبال سیاه‌نمایی و پیاده‌سازی جنگ ادراکی علیه نظام هستند

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه کارگران در هر سمت و جایگاهی که باشند و به هر میزانی که وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند در قوی شدن ایران سهیم هستند‌، بیان کرد: اقتصاد پویا و تولید در کشور جزو شاهص های ایران قوی است.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند