Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مهدی زاده با اعلام این مطلب افزود: همه ساله با ورود به ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون کاهش می‌یابد و امسال نیز وجود موج چهارم همه‌گیری کرونا سبب کاهش تردد مردم و مراجعه کمتر شده است؛ در حالی که نیاز به خون مستمر و همیشگی است و بیماران همه روزه نیازمند به خون اهدایی و فراورده‌های آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده با اشاره به عمر سه روزه پلاکت گفت: کسانی که به این فراورده خونی نیاز مبرم پیدا می‌کنند معمولا مشکلات انعقادی یا سرطان دارند و در صورت کمبود این فراورده همکاران انتقال خون با تماس و فراخوان اهدا کنندگان و دریافت مستقیم پلاکت این نیاز را رفع می‌کنند.

وی با اشاره به بیماری‌های مزمن نیازمند به خون و فراورده مثل تالاسمی و هموفیلی و سرطان و حجم بالای جراحی‌هایی که در مراکز درمانی استان تهران انجام می‌شود، تاکید کرد: ذخایر خون در استان تهران با توجه به شرایط موجود بسیار شکننده است و شهروندان تهرانی در کمک به همشهریان و هموطنان خود و حفظ وضعیت پایدار ذخایر خونی اقدام کنند.

مهدی‌زاده ضمن فرا رسیدن ایام عید سعید فطر، در عین حال از شهروندان خواست این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با اهدای خون جلوی کاهش ذخایر خون را بگیرند و به درمان بیماران کمک کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران، مراکز اهدای خون در تعطیلات عید سعید فطر به شرح زیر فعال است:

 مرکز جامع وصال از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰، مرکز جامع منطقه ۵ (ستاری) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز جامع منطقه ۴ (تهرانپارس) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز منطقه ۲۰(شهر ری) از ساعت ۹ تا ۱۶.

کد خبر 600044 برچسب‌ها اهدای خون

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اهدای خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی اظهار کرد: از ۱۴۶ مدرسه شهرستان ۲۵ مدرسه این شهرستان با قدمت بیش از ۴۰ سال در حال تخریب هستند و به صورت فوری به تجدید بنا نیاز دارند.

فرماندار هشترود در آیین زنگ سپاس اظهار کرد: مدارس «فاطمیه (س)» و شهید رجایی در مرکز شهر از شرایط بد فیزیکی برخوردار هستند و اولیاء دانش آموزان، حاضر به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس نیستند.

وی همچنین از نیاز ۷۰ مدرسه هشترود به تعمیر و نوسازی خبر داد و تحقق این مهم را از الزامات توسعه شاخص‌های آموزشی در این شهرستان برشمرد.

قشلاقی گفت: ۱۰ مدرسه کانکسی هم در این شهرستان وجود دارد که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی از خیرین خواست در احداث مدرسه شبانه روزی و فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اهتمام داشته باشند.

در این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه شهرستان تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران