Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن روحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با برگزاری مسابقات کاراته وان لیسبون، رقابت‌های گزینشی المپیک از طریق رنکینگ به پایان رسید و باید چشم انتظار برگزاری مسابقات گزینشی پاریس باشیم. خوشبختانه تیم کومیته مردان و بانوان ایران بهترین عملکرد را در این رقابت‌ها داشتند و با کسب ۴ سهمیه همراه ترکیه بهترین عملکرد را در میان تمام تیم‌های حاضر جهان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته به این نکته توجه داشته باشید که تعداد ورزشکارانی که ترکیه با کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، روسیه و … برای حضور در مسابقات اعزام می‌کردند قابل مقایسه با ایران نبود. همین ترکیه علی رغم آنکه در بخش بانوان هر سه سهمیه را کسب کرده بود، تعداد زیادی ورزشکار به لیسبون اعزام کرد. این نشان از بنیه مالی قوی آنها برای اعزام تعداد زیادی ورزشکار به مسابقات دارد. ما هم دوست داشتیم با تعداد بیشتری ورزشکار در مسابقات شرکت کنیم منتها باید شرایط مالی ورزش را نیز در نظر می‌گرفتیم.

مربی تیم ملی ادامه داد: کاراته کاها مسیر دشواری را برای رسیدن به المپیک طی کردند. بعید می دانم رشته ورزشی دیگری باشد که برای کسب سهمیه سه سال به بیش از ۲۰ رقابت بین المللی آن هم در چهار قاره جهان اعزام شده باشد! همه اینها نشان دهنده سختی کار در کاراته بوده اما خوشبختانه کاراته ایران از این مسیر طولانی و سخت به سلامت عبور کرد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه در واکنش به انتقادات صورت گرفته از کادر فنی در خصوص عدم آگاهی درباره چگونگی تخصیص سهمیه المپک به ورزشکاران عنوان داشت: متأسفانه کسانی این انتقادات را مطرح می‌کنند که حتی الفبای کاراته را هم نمی‌شناسند. آقایان به اصطلاح آگاه می‌گویند که چرا کادر فنی ذبیح اله پورشیب و گنج زاده را علی رغم حضور در منطقه سبز، به مسابقات اعزام کرده است؟! مگر می‌شود ما این دو قهرمان را به مسابقات اعزام نکنیم. آنها در رقابت فشرده برای کسب سهمیه هستند، سهمیه ما در این وزن قطعی شده ولی اینکه پورشیب به المپیک می‌رود یا گنج زاده هنوز مشخص نیست. باید منتظر مسابقات قهرمانی اروپا در وزن ۸۴- بود و دید کدام یک از این دو قهرمان راهی المپیک می‌شود.

وی افزود: آقایان به جای آنکه بگویند تیم ملی کاراته کشورمان آنقدر قدرتمند بوده که در یک وزن دو ورزشکارش سهمیه گرفته، چنین حرف‌های بی پایه و اساسی را مطرح می‌کنند. من از این دوستان می‌خواهم اگر بنا به هر دلیلی می‌خواهند تیم ملی کاراته را تخریب کنند، موارد دیگری را دست آویز قرار دهند که برای جامعه کاراته تعجب برانگیز نباشد.

روحانی خاطرنشان ساخت: اعزام بهمن عسگری پس از قطعی شدن سهمیه به مسابقات هم مورد انتقاد قرار گرفته است. آیا دوستان اطلاع ندارند که عسگری برای آنکه در المپیک سرگروه باشد، باید نفر نخست رنکینگ بماند. به همین دلیل باید به مسابقات اعزام می‌شد تا ضمن حفظ رنکینگ نخست، در شرایط مسابقه هم باشد. در ضمن عسگری بعد از یک سال دوری از میدان اسفند سال گذشته به ترکیه اعزام شد و مسابقات لیسبون دومین رقابت‌ها پس از همه گیری کرونا بود. یادمان هم نرود که تا المپیک ما دیگر مسابقه دیگری نداریم و باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

مربی تیم ملی ادامه داد: درباره مهدی زاده هم انتقاد می‌شود که چرا کادر فنی از مسابقات او به عنوان دیدارهای تدارکاتی یاد می‌کند. این قهرمان شایسته از طریق رنکینگ شانس کسب سهمیه نداشت، او به مسابقات اعزام می‌شد تا برای پاریس آماده باشد. پس طبیعی است مسابقات قبل از پاریس برای او حکم دیدارهای تدارکاتی را داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در مسابقات کسب سهمیه بیش از ۱۰۰ کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند که همانطور که در بالا اشاره شد، ایران با چهار سهمیه در بخش کومیته از آن به خوبی عبور کرد. تیم ملی کاراته متعلق به همه مردم است، برای شادی آنها در این روزهای سخت کرونایی هر چه در توان داریم بکار می‌گیریم، خدمتگزار این مردم بودن افتخاری است برای تک تک اعضای تیم ملی و کادر فنی، منتها انتظار داریم در این مسیر سخت حواسمان فقط به رقیبان باشد نه اینکه نیم نگاهی به داخل و پشت سر داشته باشیم.

کد خبر 5207769

منبع: مهر

کلیدواژه: کاراته کاراته حسن روحانی تیم ملی کاراته فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال سپاهان اصفهان کشتی فرنگی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد الهلال عربستان فرهاد مجیدی تکواندو مسابقات اعزام کسب سهمیه کادر فنی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود

مهاجم با تجربه لهستانی احتمالا بهترین شب خود در فصل جاری را سپری کرد.

دیدار بارسلونا و والنسیا در هفته 33 لالیگا 2023/24 با برتری 4-2 شاگردان ژاوی به پایان رسید. روبرت لواندوفسکی در این بازی هت تریک کرد و تعداد گل های خود در فصل جاری لالیگا را به عدد 16 رساند. او حالا فقط 3 گل با آرتم دووبیک مهاجم ژیرونا در صدر جدول گلزنان فاصله دارد.

روبرت لواندوفسکی و کسب 17 امتیاز برای بارسلونا در فصل جاری با گل‌های خود

به نقل از موندو؛ لواندوفسکی در مورد احتمال آقای گلی خود در فصل جاری لالیگا گفت:

ما بارسلونا هستیم و همیشه باید نزدیک به محوطه جریمه حریف بمانیم. بارسلونا همیشه با بازی هجومی و گل های زیادی شناخته می شود. آقای گلی؟ نمی دانم اما چراکه نه؟ اگر همه بازیکنان بهتر عمل کنند و عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت تر می شود. حالا باید برای دیدارهای بعدی آماده شویم. 16 گل زده ام و فرصت دارم که به تعداد گل های خود اضافه کنم. در پایان فصل هستیم و همه تیم ها و بازیکنان سعی می کنند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • شگفتی در فوتبال عربستان با عبور الهلال از میتروویچ
  • لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی