Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- براساس سیاست‌های حمایتی و همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر دستگیری از نیازمندان، در مناطق محروم استان خراسان جنوبی کاروان‌های سلامت به حرکت در می‌آیند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، امنیت، آسایش و آرامش همیشه زینت‌بخش زندگی انسان‌ها نیست و  گاه حادثه مهمان ناخوانده می شود و این آرامش را به هم می‌زند، در این زمان، ندای یاری طلبی حادثه دیدگان به گوش می‌رسد و افرادی آموزش دیده، صبور و نیکوکار، فقط برای رضای حضرت حق به کمک آنها می‌شتابند و دردهایشان را تسکین می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخن از تجسّم و نماد امداد و کمک، یعنی «جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» است؛ نهادی که بدون چشم داشت مادی، به یاری محرومان می‌شتابد؛ امدادرسانی کرده و و از ایشان دلجویی می‌کند و جمعیت هلال‌احمر استان خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

4000 بسته غذایی هلال احمر راهی مناطق سیل زده و محروم استان کرمان شد + تصاویر

راه‌اندازی کانون‌های طلاب جمعیت هلال احمر در گیلان؛ تعداد خانه‌های هلال به 425 رسیدتفاهم‌نامه هلال احمر استان زنجان با سپاه انصارالمهدی(عج) امضا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی با بیان اینکه 18 اردیبهشت ماه توسط فدراسیون صلیب سرخ، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام‌گذاری شده است افزود: شعار امسال صلیب سرخ جهانی «توقف ناشدنی، شکست ناپذیر و مقایسه ناشدنی» است و شعار هلال احمر در این هفته «خدمات داوطلبانه، مقایسه نشدی» است.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها برنامه‌ها با محدودیت‌های خاصی برگزار می شود اظهار داشت: هلال احمر نهادی برای مردم و در اختیار مردم است و مردم با اتفاق و همدلی که ایجاد می‌کنند این ارتباط را بین هلال احمر و خود برقرار می‌کنند.

وی بیان کرد: طی سه ماه گذشته بیش از 8 میلیارد تومان از محل موجودی انبار امدادی بین آسیب دیدگان از کرونا و خشکسالی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از افتتاح 20 خانه هلال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین 35 برنامه همزمان با هفته هلال احمر در استان برگزار می‌شود.

رضایی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با 11 شعبه، بیش از 100 خانه هلال در استان و 24 پایگاه امداد جاده ای خدمات خود را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد و هرکجا هر حادثه‌ای اتفاق بیفتد امدادگران هلال احمر حضور دارند و به عنوان ستون‌های اصلی هلال احمر خدمات بشر دوستانه خود را به مخاطبین ارائه می‌دهند.

 فعالیت 8500 داوطلب در هلال احمر خراسان جنوبی 

 وی با بیان اینکه خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر توسط جوانان و دیگر گروه‌های سنی در استان ارائه می شود بیان کرد: در جمعیت هلال احمر  200 نفر پرسنل، 8 هزار و 532 نفر داوطلب و 118 هزار و 40 نفر جوانان فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همچنین به آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی آشیانه بالگرد از 3 سال پیش آغاز شده است و در حال حاضر 35 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اعتبارات 1400 تأمین اعتبار شود.

رضایی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده است 5 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دیگر در استان در دست اجرا است تصریح کرد: امید است بتوانیم عملیات اجرایی این 5 پایگاه را در سال جاری آغاز کنیم، همچنین پایگاه امداد و نجات کوهستان که در بند دره احداث می‌شود نیز امید است در ماه‌های آینده و در نیمه اول سال 1400 به بهره برداری برسد.

 وی گفت: در بحث شیوع بیماری کرونای هندی و پایش مرز ماهیرود نیز  از 25 اسفندماه تیم‌های نظارتی جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در آنجا حضور دارند و عواملی که از افغانستان وارد می‌شوند تست گرفته می‌شود و در این راستا خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی مشاهده نشده است.

رضایی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان براساس اهداف صلیب سرخ جهانی در حوزه‌های مختلف اقدامات خاصی انجام می‌دهد و 4 معاونت تخصصی دارد که اقدامات تخصصی خود را انجام می‌دهند.

وی به برنامه‌های هفته هلال اشاره و تصریح کرد: برگزاری جشنواره یک پیکر، اهدای خون، اختتامیه طرح ملی یاس، افتتاح 20 خانه هلال در استان، رونمایی از ناوگان تخصصی امداد و نجات، برگزاری باشگاه امدادگران و نجات گران، ارائه خدمات درمانی هلال احمر با تخفیف 50 درصدی در روز 21 اردیبهشت ماه و اهدای ماسک از اهم این برنامه‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمک‌های مومنانه، اهداء بیش از یک هزار بسته غذایی، برپایی اردوهای جهادی در قاین، زیرکوه و طبس، رونمایی از پرورش شترمرغ امدادگران در نهبندان، مانور جاده ای، تجلیل از خیرین و برگزاری وبینار آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌ها است.

 اهدای بیش از 1000 واحد خون توسط اعضای هلال احمر 

رضایی همچنین از اهدای هزار و 60 واحد خون توسط اعضای داوطلب در استان خبر داد و گفت: اهدای خون یکی از راه‌های کمک به نظام سلامت کشور و مردم است و تلاش داریم در ایام مختلف سال، این اقدام را انجام دهیم.

وی از اجرای طرح "حمایت ماندگار" و "قرار مهربانی" در راستای تامین نیاز خونی بیماران طی سال گذشته خبر داد و افزود: این طرح با هدف فرهنگ سازی اهدای خون به عنوان اقدامی خداپسندانه و انسان دوستانه اجرایی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح‌ها در سال گذشته یک هزار و 60 واحد خون توسط اعضای داوطلب هلال احمر اهدا شده است. 

انتهای پیام/255/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هلال احمر استان برنامه ها صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر از اعزام پیش از ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم و توزیع بیش از ۳۱۳ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در هفته کار و کارگر استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرهنگ غلامرضا نصیحت‌کن شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن سالروز بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به مهمترین اهداف سازمان بسیج کارگری و کارخانجات، اظهار داشت: تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما، پیگیری مطالبات کارگران، تامین امنیت شغلی کارگران و بررسی مشکلات و موانع تولید کارگاه‌های تولیدی از اهداف اصلی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجات در سال جاری شهید اسدالله ابراهیمی معرفی شد، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تجلیل از کارگران نمونه، اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت، برنامه‌های بصیرتی و تبیینی، گردهمایی جهاد تبیین و مسابقات فرهنگی و ورزشی برخی از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر در هفته کار و کارگر است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجاتف تصریح کرد: اعزام پیش از 60 گروه جهادی به مناطق محروم برای اجرا طرح‌های محرومیت‌زدایی و توزیع پیش از 313 بسته معیشتی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج برخی دیگر از اقدامات این سازمان در هفته کار و کارگر محسوب می‌شود.

نصیحت‌کن رسیدگی مسئولین به حل مشکلات معیشتی و تامین امنیت شغلی کارگران را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: توزیع بیش از شش هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری 60 نشست تبیینی و بصیرتی در حوزه‌های مقاومت بسیج کارگری از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر توسط سازمان بسیج کارگری و کارخانجات از برنامه‌های سال قبل است.

وی از تدوین 200 برنامه در هفته کار و کارگر در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برگزاری 20 کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه کارگران، اعزام بیش از یک‌هزار و 500 کارگر به اردوی راهیان نور جنوب و پیش از 500 کارگر به اردوی راهیان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان و اعزام کارگران به مشهد مقدس اقدامات این سازمان در سال 1402 است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر توزیع جهیزیه بین زوج‌های نیازمند، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف، برگزاری کارگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، کشت نهال در کارخانجات استان بوشهر و دیدار از خانواده‌های شهدای کارگری برخی را از دیگر اقدامات این سازمان در سال قبل است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر