Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بیست و نهمین دوره این جایزه را در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی در بهمن 1400 برگزار می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیست و نهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (2020) به زبان‌های گوناگون در کشور‌های مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، آثار می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این فراخوان، از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌شود، یک نسخه از کتاب موردنظر خود را تا 31 شهریور 1400 برای شرکت در این دوره جایزه، به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.
آثار ارسالی به این دوره از جایزه جهانی کتاب سال در دو موضوع «مطالعات اسلامی؛ شامل: کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و ...» و در موضوع «مطالعات ایرانی؛ شامل: کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و ...» است.
آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی، تحقیقات و مطالعات ایرانی برخوردار باشند و از ارزش فرهنگی بسیار درخور توجه بهره‌مند باشند. همچنین با معیار‌های تحقیقی، پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی منطبق باشند.
همچنین تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوع‌ها، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهرست‌های فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیار‌های اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به‌همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به‌حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از دیگر ویژگی‌های آثار ارسالی به دبیرخانه بیست‌و‌نهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است.
دبیرخانه بیست‌و‌نهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2، طبقه اول واقع است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02191006363، داخلی: 277 دورنگار: 02166415498، تماس بگیرند یا به پایگاه الکترونیکی جایزه به نشانی www.bookaward.ir یا پست الکترونیک:bookaward@ketab.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بیست و نهمین دوره دوره جایزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از انتشار نخستین فراخوان نیاز پژوهشی این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمدعلی بیگ‌زاده گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» این شرکت در نظر دارد نیاز پژوهشی خود را که با همکاری واحدهای مختلف فنی و عملیاتی شناسایی می‌شوند، در مقاطع مختلف زمانی و براساس نظام پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت، میان دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی، فراخوان کند.

وی عنوان نخستین فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را «تهیه و تدوین دانش‌ فنی، فناوری طراحی و پیاده‌سازی ثبت نرم‌افزار تخصصی مهندسی و عملیات نمودارگیری سطحی با قابلیت تطبیق با مجموعه‌های نمودارگیری سطحی» بیان کرد و افزود: این پروژه با همکاری متخصصان شاغل در واحدهای فنی و مدیریت خدمات ویژه حفاری شرکت تعریف و نهایی شده است و از طریق طرح پژوهشی اجرا می‌شود.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در ادامه گفت: موضوع این طرح شامل ساخت نرم‌افزار تخصصی مهندسی عملیات نمودارگیری سطحی است که پیش از این نیز یک نوبت فراخوان شده است و اکنون براساس مصوبات نشست‌های کارگروه داوری و با توجه به اصلاحیه‌های انجام‌شده، دومین فراخوان آن منتشر شد.

بیگ‌زاده درباره راه‌های دسترسی و مشاهده فراخوان بیان کرد: این فراخوان در سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) به آدرس www.sate.atf.gov.ir و سامانه نظام ایده‌ها و نیازها به آدرس www.nan.ac قابل مشاهده است و پژوهشگران می‌توانند پیشنهاد خود را در قالب فرم پیشنهاد طرح پژوهشی روی سایت به آدرس www.rtd.nioc.ir تهیه و همراه با نامه رسمی از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه یا رئیس پارک علم و فناوری مربوطه در سامانه ساتع ارسال کنند.

وی گفت: اطلاعات تکمیلی مربوط به طرح پیش‌گفته روی سامانه قابل دسترس بوده و آخرین مهلت بارگذاری پیشنهادها برای علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت امسال است. شماره‌تلفن‌های ‌ ۰۶۱۳۴۱۴۴۳۵۸ و ۰۶۱۳۴۱۴۴۳۲۰ برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها اختصاص دارد.

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد