Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: وقوع حوادث تروریستی پی‌درپی در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌گناه این کشور خصوصا دختران هزاره در دبیرستانی به نام مکتب سیدالشهدا در دشت برچی واکنش کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است. این واکنش‌ها قالبا برای ابراز همدردی با مردم افغانستان صورت گرفته است و برخی نیز عبرت‌های آن را یادآوری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش‌هایی از این واکنش‌ها در ادامه آمده است.

????جواد نیکی ملکی
غمگینیم؛ ۵۰خواهر از دست داده‌ایم...
خشمگینیم؛ خواهرکانمان را با زبان روزه کشتند...
الا لعنة الله علی القوم الظالمین

 

????حسین یکتا
نزدیک است روزی که بپرسند از دخترکانی که با لای‌لای انفجار، در کلاس درسشان، به خواب رفته‌اند؛ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؟! به کدامین گناه کشته شدید؟! آیا ما بیدار نمی‌شویم؟!

 

????علیرضا گرائی
زیباتر از شهادت در #مکتب_سیدالشهدا مگر چیزی وجود دارد؟! گوارایتان باشد؛ چرا که شهادت برای شما مایه عزت است و برای جهانی که در مقابل ریخته شدن خون شما سکوت می‌کند، مایه شرم... #افغانستان_تسلیت


????Zahra Chakhmaghi
به ترند اول ایران رسیدید دختران #دشت_برچی افغانستان خواهران مان !
هستیم داغدارتان

 

 

????فاطمه فردوس
چرا تو افغانستان یکی پیدا نمیشه با " زبون دیپلماسی " به داعشی ها بفهمونه نباید جلوی مدرسه دخترونه عملیات تروریستی انجام بدن ؟!

 

????Ali Gholhaki
هر بار که حادثه‌یِ تروریستیِ مهیبی در منطقه غربِ آسیا رخ می‌دهد، فاتحه‌ای نثار "مرد میدان" کنید که منتظر دیپلماسیِ صرف با چاشنی عقب نشینی نبود!
#افغانستان_تسلیت

 

????فامیل دور
کسی که عرضه انتقام گرفتن از تیپ فاطمیون تو میدون رو نداره، با بمب گذاری از دخترانشون انتقام گرفت! رسم دشمن شیعه اینه که انتقام پدر رو از دختر میگیره...
#افغانستان_تسلیت

 

 

???? A.Dastaran
احتمالا هر چه به موعد خروج آمریکا از افغانستان نزدیک‌تر شویم؛ جنایت‌های تروریستی عوامل هماهنگ با آنها افزایش و شدت خواهند یافت. چرا؟ چون افغان‌ها باید به این نتیجه برسند که برای امنیتشان به حضور آمریکایی‌ها در کشورشان محتاج هستند.

 

 

????آقوی ایمنی
داعش انتقام مجاهدت های تیپ فاطمیون در سوریه را با ترور "نوجوانان شیعی در #دشت_برچی گرفت! داعشی که هیلاری کلینتون گفته بود آن را خودمان ساختیم. #افغانستان_تسلیت

 

????محمد مهدی ماندگاری
سوغات آمریکایی ها در #افغانستان بعد از چند دهه اشغال همین است. خون دختران مظلوم #برچی دامان ظالمان جنایت کار را خواهد گرفت. #افغانستان_تسلیت

 

 

????حسین کازرونی
شهادت ۴۰ دختر دانش‌آموز افغانستانی در حمله تروریستی داعش در #کابل داغ سنگینی‌ست که از آن راحت گذر می‌کنیم.
خون سرخ خواهران ما فلقی خواهد شد که پشت ظلم را می‌شکند. قطره قطره این خون‌ها در پیشگاه خداوند حساب دارند و چه منتقمی بهتر از خدا برای مطلومان #افغانستان_تسلیت

 

????رضا چاوشان 
نسل کشی #دشت_برچی و به خاک و خون کشیدن #شیعیان_هزاره از طرف هر انسان آزاده ای قطعا محکوم است.
تنها راه خشکاندن ریشه های اصلی این جنایات است، که جز با مقاومت و زبان میدان حل نمی شود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی شهادت کاربران ایرانی دشت برچی مکتب سیدالشهدا شیعیان هزاره افغانستان تسلیت دشت برچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی