Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوب دهقانکار مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در شرکت انتشارات علمی و فرهنگی حضور یافت و از پروژۀ رو به پایان موزه و مرکز اسناد این انتشارات بازدید کرد.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، در دیدار ایوب دهقانکار با نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی، اخبار آخرین رویدادهای مهم این انتشارات مرور شد و پس از بررسی فعالیت‌ها و زمینه‌های همکاری دوسویه، دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب از پروژۀ موزه و مرکز اسناد علمی و فرهنگی دیدن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانکار  از مخزن  کتابخانۀ انتشارات که به‌تازگی احیا شده است، آرشیو کتاب علمی و فرهنگی، آرشیو دیداری و شنیداری و آرشیو اسناد انتشارات بازدید کرد و از وجود این تعداد سند دسته اول تاریخی که نشان‌دهندۀ نقش پررنگ انتشارات فرانکلین (در جایگاه مادر علمی و فرهنگی) در تاریخ فرهنگ کشور است، ابراز شگفتی کرد. 

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با مشاهدهٔ حجم کار و گستردگی اسناد اسکن‌شده و محتوای برخی از آنها گفت: «این کار حقیقتاً خدمت بسیار بزرگی به تاریخ نشر و فرهنگ کشور است، واقعاً باید خدا قوت گفت به تمام کسانی که در این اقدام همکاری کرده‌اند و این حرکت بسیار ارزشمند را رقم زده‌اند».

رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی نیز عنوان کرد: «تمام دغدغۀ ما این بوده است که حافظۀ تاریخی نشری با قدمت 67 ساله، که چرخۀ نشر کشور را ساخته و تکمیل کرده است، حفظ شود و از گزند تخریب مصون بماند؛ کار ساده‌ای نبود حفظ و دسته‌بندی و اسکن و نظم و ترتیب دادن به این اسناد و آرشیو. ولی با همت همکاران نزدیک به ثمردهی شده است و آن آشفتگی اولیه حالا تبدیل به این نظم و سامانی شده است که اکنون مشاهده می‌کنید و اسناد بر اساس رویداد، اشخاص، کتاب‌ها و ... در دسترس هستند.»

در این دیدار حامد صلاحی دبیر تحریریه خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دهقانکار را همراهی کرد. در پایان نیز دهقانکار از دیوار مشاهیر که کاشی نام‌های بزرگان علمی و فرهنگی است، دیدن کرد و اعلام کرد که مشتاقانه منتظر افتتاح موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علمی و فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی نادره رضایی خانه کتاب و ادبیات ایران ایوب دهقانکار موزه علمی و فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی موزه و مرکز اسناد خانه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز

شهردار تبریز امروز در بازدید از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز گفت: در این باغ موزه هم فناوری‌های روز هویت‌ها و هم موضوع‌های روز بین المللی دست به دست هم داده اند تا این فرهنگ عمیق و وسیع به نسل‌های بعدی جامعه منتقل شود که قسمت‌های عمده پروژه باغ موزه دفاع مقدس در حوزه زیرساختی و محتوایی انجام گرفته و برای بازدید عموم مردم آماده است.

هوشیار افزود: این باغ موزه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد و در برخی زمینه‌ها نه تنها در تبریز بلکه در جهان نیز برای اولین بار این کار‌های هنری انجام گرفته است در نتیجه باید معرفی این پروژه عظیم را در آذربایجان  ایران و حتی در صحنه بین المللی آغاز کنیم و با توجه به آمار بالای تبریز در زمینه گردشگری شاهد بازدید‌های ۲۰۰ - ۳۰۰ هزار نفری از این باغ موزه در آینده باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد