Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، بنیاد رودکی در نظر دارد با هدف شناسایی و حمایت از آهنگسازان توانمند کشور، تعدادی از آثار این هنرمندان را انتخاب کرده و در برنامه سالانه ارکستر  ملی ایران قرار دهد.

این بنیاد بر آن است تا با پدید آوردن فرصت و امکان شناسایی آهنگسازان موسیقی ایرانی، نسبت به گردآوری آثار این آهنگسازان اقدام و پس از انجام ارزیابی‌های تخصصی توسط شورای هنری ارکستر ملی ایران، منتخب آثار را توسط این ارکستر اجرا و به علاقه‌مندان تقدیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 براین مبنا فراخوان ارکستر ملی ایران برای اجرای آثار آهنگسازان ایرانی تهیه و از طریق پایگاه اینترنتی بنیاد رودکی به نشانی  www.bonyadroudaki.com در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. 
************************

برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان

محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره موسیقی نواحی کرمان در ابتدا در مورد استان برگزاری این دوره از  جشنواره گفت: «موضوع استان محل  برگزاری جشنواره در شورای سیاستگزاری مطرح شد طبق ارزیابی های انجام شده در شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، پیشنهاد شد که  کرمان میزبان جشنواره  باشد.

این پیشنهاد  با توجه به بررسی‌ این شورا از عملکرد مناسب  دوره‌های گذشته این جشنواره در کرمان و قابلیت‌های مهم فرهنگی و هنری این استان  ارایه شد و فکر می‌کنیم که امسال هم کرمان می تواند میزبان خوبی برای این جشنواره باشد. در مرحله بعد این پیشنهاد شورا به دفتر موسیقی و سپس معاونت هنری اعلام شد.

همزمان استاندار محترم کرمان نیز در دو هفته اخیر در  معاونت امور هنری وزارت ارشاد حضور یافتند و در گفتگو با معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی آمادگی کرمان را برای میزبانی از جشنواره موسیقی نواحی اعلام در سال جاری در کرمان اعلام کردند.

بنابراین با توجه به نظر پیشنهادی شورای سیاستگذاری و نیز اعلام آمادگی استان کرمان،تصمیم معاونت امور هنری بر برگزاری جشنواره در کرمان در سال جاری است .بزودی فراخوان جشنواره اعلام می شود و اطلاعات دقیق تری از جزییات برگزاری جشنواره منتشر خواهد شد . زمان جشنواره نیز پس از هماهنگی با استان اعلام می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رودکی موسیقی حمایت بنیاد رودکی ارکستر ملی جشنواره موسیقی نواحی جشنواره موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد

مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه‌های ‌علمیه، در راستای مأموریت اصلی خود در فراهم‌سازی گفتمانی فعال در شبهه‌پژوهی و پاسخگویی به‌روز، دقیق و مؤثر و همچنین ایجاد زمینه مناسب هم‌افزایی تجارب و اطلاعات علمی، ایده پردازی، اثربخشی و فرهنگ گستری رصد و پاسخ به شبهات دینی، سومین جشنواره پاسخ برتر را با هدف تکریم و تقدیر از فعالان و پیشگامان در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی و حمایت حمایت مالی و معنوی از آثار برتر برگزار می‌کند.

موضوع جشنواره:

تقدیر از فعالان و مراکز پاسخگو به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی به همراه با اعطای جوایز به آثار برتر و حمایت از برگزیدگان است.

قالب‌های جشنواره:

پژوهشی: کتاب، مقاله، پایان‌نامه، ادبی: شعر، داستان، داستانک، ناداستان، رمان، چندرسانه‌ای: فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی، تجسمی: عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی، بین‌الملل و بخش‌ویژه: رویکرد تهاجمی در مواجهه با شبهات می باشد.

معیارهای انتخاب اثر در این جشنواره:

پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا، استفاده از شیوه‌های نوین پاسخگویی و ارائه الگوهای صحیح پاسخگویی به شبهات

شرایط آثار:

آثار پژوهشی نگاشته و چاپ شده در سال ۱۴۰۱، عدم ارسال آثار ارسالی در جشنواره‌های قبلی.

علاقه مندان می‌نوانند تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی https://jpb.pasokh.org/ ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۷۶۷۰۸۹۱ تماس بگیرند.

گفتنی است، اختتامیه سومین جشنواره «پاسخ برتر» پاییز ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت