Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح اللهی با بیان اینکه مسافران در تعطیلات عید فطر گیلان را مقصد سفر قرار ندهند گفت: هر گونه تردد بین شهری در این مدت ممنوع بوده و هیچ گونه برگه ترددی صادر نمی شود.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ) در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت اظهار کرد: در بحران کرونا ویروس عدم رعایت پروتکل های بهداشتی آسیب های جدی بر اقتصاد و فعالیت ها وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار رشت با بیان اینکه سلامت بر اقتصاد تاثیر مستقیم دارد گفت: اگر بهترین امکانات و تجهیزات باشد اما امنیت سلامت در جامعه وجود نداشته باشد، فعالیت اقتصادی مختل می شود.


وی به وضعیت شهرستان رشت اشاره و اذعان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان رشت نارنجی است و همه ما با توجه به هشدارهای بهداشت و درمان می توانیم به سمت وضعیت زرد و ریشه کنی این بیماری منحوس برویم.


فتح اللهی تصریح کرد: اگر در این شرایط کمترین بی توجهی به بهداشت شود مطمئنا شرایط بحرانی تر شده و با کوچکترین سهل انگاری در اقتصاد جامعه اختلال ایجاد می شود.‌


وی با تاکید بر اینکه همگان بایستی این بیماری مرگ بار را جدی بگیرید خاطرنشان ساخت: تحت هر شرایطی دستگاه های اجرایی و دیگر اقشار جامعه بایستی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا این بیماری منحوس کنترل و ریشه کن شود.‌


فرماندار رشت افزود: نانوایی ها و بانک ها از جمله مکان های پر تردد هستند و روزانه مراجعین بیشتری دارند. مسئولان ذی ربط به این مکان ها توجه داشته و نظارت ویژه حاکم شود.


فتح اللهی به کاهش بستری بیماران در رشت نسبت به ماه گذشته اشاره و تصریح کرد: تعداد بیماران فعلی در بیمارستان رشت نسبت به مدت مشابه ماه گذشته در این زمان ۲ برابر بود که خوشبختانه کاهش یافته و اکنون ۳۲۰ بیمار در مراکز درمانی تخصصی و دولتی رشت بستری هستند.‌


وی ادامه داد: ماه گذشته ورودی بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی رشت ۲ برابر ترخیصی ها بود که شرایط را اینگونه بحرانی کرد.‌


نماینده عالی دولت در مرکز گیلان اظها کرد: در حال حاضر طبق آمار دریافتی ۲۷ هزار نفر از جامعه هدف در شهرستان رشت در برابر این بیماری واکسینه شدند.


وی به برگزاری امتحانات پایان ترم اشاره کرد و اذعان داشت: طبق اعلام ستاد کرونا آزمون های پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شود.


فتح اللهی با بیان اینکه نقش و جایگاه مربیان و اولیا در امنیت سلامت دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است گفت: برای خانواده های دانش آموزان این اطمینان خاطر را ایجاد کنید که آزمون ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود‌ و جای هیچ نگرانی نیست.‌


فرماندار رشت با تاکید بر اینکه از عادی انگاری نسبت به این بیماری مرگ بار بپرهیزید افزود: از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت تمامی تفرجگاه ها و امکانات تفریحی تعطیل بوده و در این مدت نیز هیچ گونه برگه تردد صادر نخواهد شد.


وی با اشاره به اینکه گیلان را مقصد سفر قرار ندهید اضافه کرد: در این مدت هر گونه تردد بین شهری برای هموطنان گیلانی نیز ممنوع است و اعمال قانون انجام می شود در این راستا نیز جریمه ها افزایش یافته است.

فتح اللهی به انتخابات و مشارکت حداکثری مردم پرداخت و تصریح کرد: همه ما در انتخاب فرد اصلح در سرنوشت کشور مسئولیم.


فرماندار رشت اضافه کرد: با افزایش آگاهی و بصیرت سیاسی و انتخاباتی عموم جامعه سعی کنید فرد اصلح توانمند و انقلابی سکاندار کشور شود.

وی با تاکید براینکه انتخاب اصلح در رشد و توسعه کشور در حوزه های مختلف بسیار تاثیر گذار است خاطرنشان ساخت: با ایجاد شور و هیجان انتخاباتی در جامعه، سعی کنید مردم مشارکت حداکثری پای صندوق های رای داشته و با بینشی آگاه حضوری پر رنگ در این حماسه سرنوشت ساز داشته باشند.‌

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا تردد عید فطر فرماندار رشت شهرستان رشت فتح اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا