Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: توسعه اقامتگاه‌های بومگردی یکی از اولویت‌هایی است که با هدف توسعه متوازن گردشگری در استان رقم می‌خورد. - اخبار استانها -

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس  اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی در حوزه گردشگری استان، توسعه اقامت‌گاه‌های بومگردی است و البته در سطح کشوری این مهم با هدف افزایش ضریب درآمدهای حوزه گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا و با توجه به ظرفیت‌های نابی که از حیث منابع بکر گردشگری در استان وجود دارد تلاش شده تا تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در استان افزایش پیدا کند.

مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 120 واحد اقامتگاه بومگردی در سطح استان خراسان رضوی فعال است و حمایت و همچنین استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان از آنها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی از اقامتگاه‌های بومگردی نیز اینک دارای موافقت نامه اصولی هستند و درصدد هستیم به زودی شاهد راه‌اندازی و بهره برداری از آنها نیز باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی تاکید کرد: درصدد هستیم با در نیمه نخست امسال نیز حدود 30 اقامتگاه دیگر را به ظرفیت بومگردی استان اضافه کنیم.

500 مکان بومگردی در استان البرز شناسایی شدکاهش 90 درصدی مهاجرت از روستاها / 2400 واحد بومگردی در روستاهای کشور ایجاد شد70 روستای بومگردی تا خرداد 1400 در استان خوزستان راه‌اندازی می‌شود

مکرمی‌فر افزود: بنابراین با احتساب راه‌اندازی واحدهای جدید بومگردی در استان شاهد این خواهیم بود که ظرفیت فعلی بومگردی در استان سه برابر خواهد شد و از این ناحیه اشتغال بسیار مناسبی را نیز در سطح استان شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در حوزه راه‌اندازی اقامتگاه‌ها نیز با هدف تسهیل امور و تشویق افراد به سوق دادن به این سمت و سو تسهیلاتی پرداخت می‌شود و با بهره گیری از این الگو می‌توان نسبت به توسعه متوازن گردشگری در استان امیدوار بود.

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بومگردی در استان خراسان رضوی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند تزریق و عرضه زمین به پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش یافته است گفت: افزایش عرضه زمین خود زمینه ساز تقویت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می شود و این اقدام در آینده تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که زمینه را برای ورود سازندگان به بازار مسکن فراهم می کند همین عرضه زمین است که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

او اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی یکی از اولویت هایی است که ما در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به کار گرفته ایم و به طور قطع این اقدامات طی امسال با توجه به شعار سال جزو اولویت ها و برنامه های ما به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد