Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه با دست خالی نمی‌شود ورزش را بین مردم همگانی کرد گفت: مجلس و دولت باید به کمک فدراسیون ورزش‌های همگانی بیایند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با حضور در محل فدراسیون ورزش‌های همگانی با افشین ملایی و مسئولان این فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فلاحی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای ایران و جهان بوجود آورده است گفت: شیوع این ویروس تمام فعالیت‌ها از جمله ورزش را تحت تاثیر قرار داد و عامل بازدارنده برای ورزش کردن مردم شد. با این حال باید تلاش کنیم با همفکری و همراهی یکدیگر این وضعیت را تغییر دهیم. 

فلاحی که سابقه انجام ورزش‌های بسکتبال و فوتبال را دارد و هم اکنون نیز کوهنوردی را در برنامه هفتگی خود قرار داده است ادامه داد: از آنجایی که خودم را جزوی از خانواده ورزش می‌دانم این دغدغه را داریم که بتوانیم به این بخش مهم و تاثیرگذار در جامعه کمک کنیم. 

این نماینده مجلس با انتقاد از حضور افراد غیرمتخصص در ورزش گفت: دغدغه ما زمانی برطرف می شود که ورزش در اختیار متولیان و افراد متخصص باشد نه این که برخی با رانت و بدون داشتن توانایی وارد ورزش می شوند و یک خرابه را تحویل می دهند و می روند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر این که برای تامین سلامت مردم مشکلاتی وجود دارد خاطرنشان کرد: به دلیل عدم آموزش‌های لازم بسیاری از مردم خصوصا بانوان ورزش را غلط انجام می‌دهند چون آموزش اصولی ندیده‌اند. این اتفاق خصوصا در مورد بانوان بیشتر رخ می‌دهد و سلامت آنها به خطر می‌افتد.

سارا فلاحی با بیان این که بانوان مظهر قوام خانواده و جامعه هستند و باید به تندرستی و سلامت آنها توجه ویژه‌ای شود ادامه داد: متاسفانه در مورد ورزش کردن بانوان نگاه‌های غلطی در جامعه وجود دارد و آنها اجازه ورزش کردن در خیلی موارد را ندارند. مایه تاسف است که برخی مسئولان به ورزش بانوان به عنوان تلطیف کننده فضا نگاه می‌کنند در حالی که بانوان هم انسان هستند و باید از حق طبیعی برای ورزش کردن برخوردار باشند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به حرکت سن جامعه ایران به سمت پیری و کهنسالی و افزایش کم تحرکی و چاقی خاطرنشان کرد: مدیریت کردن جمعیت سالمند کار بسیار سختی است و به همین خاطر ما نباید اجازه بدهیم جامعه به این سمت حرکت کند. باید با تشویق و ترغیب مردم را به سمت ورزش سوق دهیم. باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و با ابزارهایی که وجود دارد زمینه ورزش کردن مردم را فراهم کنیم. 

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه مسئولان ورزش وجود دارد گفت: تا زمانی که مجلس و دولت موانع قانونی را برطرف نکنند زحمات جامعه ورزش دیده نمی‌شود. ما در فراکسیون ورزش نقشه راهی را طراحی کرده ایم که اساس آن ورزش همگانی است. 

سارا فلاحی ادامه داد: ورزش همگانی و قهرمانی نباید از هم جدا باشند چرا که از یک جامعه سالم است که می توانیم یک قهرمان تحویل دهیم. باید پیوند ورزش قهرمانی و همگانی برقرار شود و این مستلزم این است که برای ورزش همگانی سرمایه گذاری و هزینه شود. مدام که نمی‌شود فقط به مردم گفت بیایید ورزش کنید اما کاری برایشان نکنیم. 

این نماینده مجلس با انتقاد از برخی مسئولان سیاسی که تصمیم گیر اصلی هستند گفت: خیلی از کسانی که سیاست گذاری می‌کنند فهمی از ورزش ندارند و به خاطر این که متوجه نمی‌شوند سرمایه گذاری و موفقیت در ورزش باعث وحدت ملی و سلامتی جامعه می شود، تصمیم درستی در این مورد نمی گیرند.

فلاحی ادامه داد: مسئولان کشور باید پول و بودجه را به سمت ورزش و سلامت ملی سوق بدهند. اساس کار باید تقویت ورزش همگانی باشد چرا که یکی از راه‌های نجات جامعه از کم تحرکی ، چاقی و اضافه وزن و بیماری های مربوط به آن ورزش همگانی است. اما با دست حال نمی توان ورزش را همگانی کرد و باید ابزار و امکانات ورزش را در اختیار مردم قرار دهیم. 

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان این که فدراسیون ورزش‌های همگانی به تنهایی نمی‌تواند سلامت مردم را تضمین کند گفت: دولت و مجلس باید به کمک این فدراسیون بیایند و از درگیری‌های سیاسی فاصله بگیرند و به این بخش مهم توجه کنند. مردم از این درگیری‌های سیاسی و کم توجهی به ورزش لطمه دیده‌اند. باید حساب ورزش را از این سیاسی کاری‌ها جدا کرد و به فکر سلامت مردم بود. 

سارا فلاحی در پایان با تقدیر از عملکرد فدراسیون ورزش‌های همگانی در ایام کرونا و اجرای طرح‌هایی در این زمینه، برای ارائه هرگونه کمک به این فدراسیون اعلام آمادگی و تاکید کرد هر طرح و برنامه‌ای که به مجلس برسد را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

تأکید ملایی و صدیقی بر همکاری دوجانبه برای توسعه ورزش همگانی

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش همگانی ورزش همگانی نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس فدراسیون ورزش های همگانی ورزش همگانی سارا فلاحی ورزش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند

سعید پناه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم گسترش زیرساخت‌های ورزشی در سطح همدان اظهار کرد: یکی از وظایف قانونی شهرداری‌ها در امر نشاط اجتماعی گسترش ورزش با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در سطح شهر است.

وی افزود: شهروندان بیشترین حضور را در بوستان‌ها دارند و باید لوازم ورزشی، چمن مصنوعی و ابزار نوین ورزشی توسط شهرداری در آنها نصب و ایجاد شوند.

رئیس ورزش‌های همگانی شهرستان همدان با بیان اینکه شهرداری همدان باید گام‌های بلندی در این زمینه بردارد، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر چمن‌های مصنوعی خوبی در بوستان‌های همدان ایجاد شده است.

پناه‌آبادی خاطرنشان کرد: ما نیاز به اقدامات خلاقانه برای جذب شهروندان به ورزش داریم در بوستان‌های بسیاری از شهرهای کشور با رنگ‌آمیزی و نورپردازی مناسب فضاهای ورزشی خوبی ایجاد شده که شهرداری همدان باید در این زمینه الگوبرداری کند.

وی با بیان اینکه ورزش مهم‌ترین شاخصه در بحث نشاط اجتماعی است، بیان کرد: شهرداری‌ها بازوی توانمند هیئت‌های ورزش همگانی هستند و ما انتظار زیادی از شهرداری همدان در بحث گسترش ورزش داریم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان عنوان کرد: نیاز است در بلوار ارم، تپه عباس آباد، گنجنامه و بوستان‌های شهر گذر سلامت و تندرستی برای شهروندان همدان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بلوار ارم همدان بیشترین جاذبه را برای مردم همدان دارد، بیان کرد: چند هزار نفر از مردم اکثر روزهای هفته و به ویژه تعطیلات آخر هفته در بلوار ارم پیاده‌روی پیدا می‌کنند باید یک جاذبه ورزشی در این منطقه با رنگ‌آمیزی جذاب شهرداری همدان برای جذب شهروندان به ورزش ایجاد کند.

وی افزود: نورپردازی با جذابیت بالا، ایجاد گذر سلامت و تندرستی با نصب ابزارهای نوین ورزشی، ایستگاه دوچرخه‌سواری و برگزاری جشنواره‌های ورزشی می‌تواند به جذب خانواده‌های همدانی به ورزش کمک کند.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان باید در تمام سطح شهر زیرساخت‌های ورزشی ارزان و در دسترس ایجاد کند، گفت: محله‌محور کردن ورزش نیز یکی از نکات مهم برای سلامتی جسمی و روحی شهروندان است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان عنوان: این آمادگی را داریم که در توسعه و رشد ورزش در تمام زمینه‌ها با شهرداری همدان همفکری و همکاری کنیم.

پناه‌آبادی با بیان اینکه هدف ما جذب بیش از ۵۰ درصد خانواده‌های همدانی به ورزش است، بیان کرد: امروز همدان در کشور یکی از استان‌های صاحب نام در ورزش‌های همگانی است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان افزود: تمام ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی ما از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه همدان فعال بوده و همه روزه بانوان و آقایان ورزش می‌کنند که در کشور کم‌نظیر است.

پناه‌آبادی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در بحث توسعه ورزش همگانی وظیفه دارند، بیان کرد: از فرماندار همدان می‌خواهیم با نوشتن یک اساسنامه از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مختلف در بحث ورزش همگانی جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: باید ورزش همگانی با محوریت هیئت ورزش‌های همگانی انجام شود و هر اداره و دستگاهی برای خود همایش‌های مختلف پیاده‌روی و ورزشی برگزار نکند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان در پایان افزود: نگاه و دیدگاه هادی سبزواری ریاست استان در توسعه و رشد ورزش همگانی در بیش از یک دهه اخیر بسیار تأثیرگذار بوده است.

کد خبر 6092629

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس