Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مینو محرز با اشاره به روند فازهای کارآزمایی این واکسن، بیان کرد: واکسن برکت مرحله‌ی اول و دوم خود را با موفقیت به اتمام رساند و طی جلسه‌ای که هفته‌ی قبل برگزار شد، مجوزهای لازم برای فاز سوم انجام شده است و شنبه‌ آینده تزریق فاز سوم با ۲۰ هزار داوطلب در ایران انجام می‌شود که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از تهران و البرز و بقیه از استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز و بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن کووایران برکت چه عوارضی برای دریافت‌کنندگان داشته است؟

محرز در مورد عوارض کارآزمایی بر روی داوطلبان، گفت: تا به حال این کارآزمایی عوارض جدی نداشته است، به طور کلی واکسن‌های ضعیف شده، معمولا عارضه‌ی محدودی دارند و کم عارضه محسوب می‌شوند و حتی اگر عوارضی هم داشته باشند، معمولی و از نوع درجه یک شناخته شده است.

محقق اصلی پروژه و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن برکت، در پاسخ به زمان تزریق عمومی این واکسن، افزود: اگر از ۲۵ اردیبهشت کارآزمایی را شروع کنیم، حدودا اواخر خرداد ماه نتایج کارآزمایی بالینی مشخص می‌شود، بنابراین در اواسط تابستان یا اوایل شهریور می‌توانیم، تولید انبوه داشته باشیم و واکسن را در اختیار مردم بگذاریم.

محرز با اشاره به شرایط ثبت نام برای داوطلبان کارآزمایی گفت: ثبت نام برای کارآزمایی فاز سوم همچون دوره‌های قبل است و با همان سامانه افراد می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند، تا الان هم ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند و باید از بین آنها ۲۰ هزار نفر انتخاب شوند.

وی ادامه داد: افراد از ۱۸ سال تا ۷۵ سال می‌توانند، ثبت نام کنند و بعد از آن افراد از نظر بیماری زمینه یا داروهایی که مصرف می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.همه شرایط مثل قبل است و داوطلب‌ها در صورت ایجاد عوارض بیمه خواهند بود.

وی در مورد اثر واکسن برکت بر ویروس جهش یافته‌ی هندی، بیان کرد: هنوز به این شکل بررسی نشده، چون ویروس تازه به ایران آمده و باید روی واکسن امتحان شود، اما طبق بررسی‌هایی که انجام شده، واکسن‌هایی که با ویروس ضعیف شده ساخته می‌شوند، اثرش نسبت به بقیه واکسن‌ها بهتر است.

محرز گفت: البته با وجودی که خیلی در مورد ویروس‌های جهش یافته و اثر واکسن، مقاله کار نشده، اما واقعیت این است که هر چه ویروس‌های جهش یافته بیشتر شود، مقاومتشان در برابر واکسن بیشتر می‌شود، بنابراین با واکسن و یا بدون واکسن باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

کد خبر 600088 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن کرونا واکسن برکت ثبت نام فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد