Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: فراهم سازی امکان نظارت و بررسی هوشمند قرارهای صادره منتهی به بازداشت از حیث ضرورت صدور، رعایت مواعد قانونی، تمدید مدت بازداشت، تناسب قرار تأمین، وجود فرصت کافی برای معرفی کفیل یا تودیع وثیقه از سوی متهم از اولویت های دستگاه قضایی در بحث حفظ حقوق شهروندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در جلسه‌ هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان ضمن تأکید بر رعایت آزادی های مشروع و حفظ حقوق اظهار کرد: اجرای کامل و بی نقص دستورالعمل های حقوق شهروندی مطابق با موازین و چارچوب های تعیین شده قانونی برای تمامی شهروندان بویژه مراجعین به دادگستری استان مرکزی ضروری است.

وی افزود: در خصوص سامانه نظرسنجی از مردم و نظارت همگانی، حوزه معاونت فناوری و اطلاعات دادگستری استان مرکزی با پیگیری از مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه، ضمن اطلاع از بازخورد عملکرد قضات و کارکنان دادگستری استان از منظر مردم، در صورت بروز تخلف از سوی آنان و وجود مدارک مستدل، برخورد لازم با خاطیان احتمالی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: آموزش ضابطین، نظارت میدانی مستمر و سرزده از مراجع انتظامی، امنیتی، قضایی، زندان ها و تجهیز بازداشتگاه ها و فراهم کردن امکانات مناسب در این مکان ها، جزو مهمترین برنامه‌های دادستان های حوزه های قضایی استان است چرا که در پیشگیری از نقض حقوق شهروندی بسیار اثربخش است و با متخلفین نیز برخورد قانونی انجام شود.

موسوی ادامه داد: تهیه یک برنامه مدون نظارتی، توسط سازمان بازرسی کل و دادستانی مرکز استان به منظور رصد دقیق چگونگی رعایت حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی در سایر ادارات، نهاد ها و سازمان ها ضروری است و مردم از قوه قضائیه انتظار دارند تا برخورد قاطع با جرائم و تخلفات کارکنان و مدیران ادارات صورت گیرد.

وی بیان داشت: انعکاس عملکرد هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در احیای حقوق شهروندی توسط رسانه های عمومی در پیشبرد اهداف این هیأت و جلب رضایت عمومی نقش بسزایی ایفا می کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل گزارشات و شکایات مردمی واصله در خصوص عملکرد دادگستری را ضمن ارائه به حفاظت و اطلاعات دادگستری به بالاترین مقام قضایی استان نیز منعکس کنند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري دادگستری استان مرکزی حفظ حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد

امتداد -مراسم تودیع و معارفه معاون نظارت شرکت شاپرک انجام شد. در این جلسه سعید احمدی پویا به عنوان سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک معرفی شد. او پیش از این در حوزه‌های مختلف مدیریتی در شرکت‌های پرداخت و نیز حوزه فناوری فعالیت داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت شاپرک در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های محمد صادق محبوبی اظهار کرد: «یکی از مأموریت‌های مهم شاپرک به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی، نظارت بر شبکه پرداخت است که خوشبختانه با تلاش همکاران اشراف کاملی به فعالیت‌های این حوزه وجود دارد.»

شبیری افزود: «صیانت و نظارت بر شبکه پرداخت، ارائه سرویس‌ها و توسعه ظرفیت‌های شبکه در راستای انجام مأموریت‌های محوله بانک مرکزی، اکنون باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خاطر ذی‌نفعان حوزه پرداخت الکترونیک به شاپرک شده و نیاز است با افق بلندمدت و نوآورانه همه ارکان شرکت به توسعه فعالیت‌های خود مبادرت ورزند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی