Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@20:52:55 GMT

اختصاص 175 ميليارد تومان براي بهسازي خوابگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۷۴۶

خبرگزاری آریا- رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: خوابگاه‌های دانشجویی سامان بخشیده می‌شود و با حمایت مجلس ردیف‌های بهسازی خوابگاه‌ها تعیین و 175 میلیارد تومان برای بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص داده شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای بهروز رحیمی صبح امروز در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: همچنین 35 طرح خوابگاه‌های درحال ساخت به بانک‌ها معرفی شده اند و بیش از پنج هزار ظرفیت خوابگاه در کشور اضافه می‌شود و امروزه 522 خوابگاه در کشور داریم که 53 درصد از خوابگاه‌ها دخترانه، 42 درصد پسرانه و پنج درصد خوابگاه برای متاهلین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: امروزه چهار خوابگاه در حال ساخت با مشارکت خیرین در سطح کشور داریم و سرانه خوابگاه‌ها به حدود 15 متر رسیده است. بنیاد برکت و 15 خرداد در نهضت خوابگاه سازی مشارکت داشته اند.
آقای رحیمی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی وزارت بهداشت، تربیت دانشجویان در کشور است. دانشجویان پویا و به عنوان نقشی جریان ساز در جامعه محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: صندوق رفاه برای حمایت از دانشجویان کم بضاعت است. خوابگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی یک دانشگاه محسوب می‌شوند. وجود یک خوابگاه مطمئن می‌تواند باعث آرامش بیشتر خانواده‌های دانشجویان شود.
رحیمی افزود: تسهیلات دانشجویی ما پنج الگوی پرداخت وام مانند وام شهریه، مسکن و وام رزیدنت داریم و در سال گذشته به میزان پنجاه درصد به وام‌های پرداختی افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: برای هر ترم تحصیلی بین دو تا چهار میلیون تومان از تسهیلات ما استفاده کنند و وام ودیعه مسکن حداقل پنجاه میلیون تومان به دانشجویان تسهیلات پرداخت می‌شود و حدود بین پنج تا 20 میلیون تومان وام کمک هزینه تحصیلی به افراد تحت نهاد‌های حمایتی پرداخت می‌شود. به ازای هر ازدواج دانشجویی وام ده میلیون تومان و به ازای هر فرزند نیز سه میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود.
رحیمی افزود: ما 1100 واحد خوابگاه متاهلی در سراسر کشور داریم که این آمار کافی نیست. وام دانشجویان دستیاری و رزیدنت‌ها وام 15 میلیون است که در سال گذشته به ده هزار نفر پرداخت شده است و این تسهیلات برای امسال به 20 هزار نفر داده می‌شود. امسال ردیف بودجه وام ودیعه مسکن افزایش داده شده است و این تسهیلات به دانشجویان رزیدنتی بدون محدودیتی داده می‌شود.
وی اضافه کرد: نبود بیمه سلامت و سنواتی از جمله مشکلات دانشجویان رزیدنت و دستیاری بود و امروزه این مسایل برطرف شده و بیمه پایه سلامت در خدمت دانشجویان است. امسال بسته بیمه تکمیلی خدمات بستری و دندان پزشکی برای دانشجویان پیش بینی کرده است و بخشنامه آن ابلاغ می‌شود.
رحیمی تاکید کرد: سامانه صندوق رفاه آماده ثبت نام از دانشجویان دستیاری برای بیمه تامین اجتماعی است. پرداخت وام‌ها به صورت غیر حضوری است. تمام تلاش ما این است که فرایند کار‌ها به سادگی انجام شود. همه دانشجویانی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند به صورت کامل تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خوابگاه پرداخت می شود میلیون تومان خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم