Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:26:48 GMT

۸.۱ درصد دانش‌آموزان گلستان سوء تغذیه دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۹۰۴

۸.۱ درصد دانش‌آموزان گلستان سوء تغذیه دارند

فرهاد لشکربلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این دانش آموزان ۴.۸ درصد دانش‌آموزان گلستان دارای وزن غیراستاندارد و ۳.۳ درصد دارای قد کوتاه‌تر از میانگین جهانی هستند.

وی بیان کرد: مشکل لاغری و کوتاهی قد دانش آموزان گلستان بیشتر در مناطق شرق استان و سکونتگاه های پیرامونی گرگان مشاهده می شود که در این بین دانش آموزان پسر با ۳ دهم درصد و دانش آموزان دختر با ۸۴ صدم درصد دارای لاغری شدید و ۴۸ صدم درصد دختران و ۱۹ صدم پسران دارای کوتاه قدی شدید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به شروع فصل امتحانات آخر سال مدارس و اهمیت تغذیه صحیح در زمان امتحان گفت: مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و انواع مختلف مواد غذایی از جمله لبنیات، سبزیجات، حبوبات، شیر، گوشت، نان و غلات، تخم مرغ، میوه ها و مغزها در روزهای امتحانات برای دانش آموزان اهمیت ویژه ای دارد.

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان با اشاره به ضرورت تمرکز دانش آموزان در زمان مطالعه گفت: مصرف غذاهای سرخ شده و آماده سیستم ایمنی را تضعیف می کند و میزان تمرکز دانش آموزان را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: وعده صبحانه دانش آموزان در زمان امتحانات باید مجموعه ای کامل از لبنیات تازه کم چرب، شیر، نان، سبزیجات تازه، انواع مغزها، عسل و تخم مرغ باشد که حذف یا مصرف کم این مواد باعث افتادن قند خون و کاهش تمرکز در زمان امتحان خواهد شد.

گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

برچسب‌ها سوء تغذیه گرگان تغذیه کودکان تغذیه سالم گلستان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوء تغذیه گرگان تغذیه کودکان سوء تغذیه گرگان تغذیه کودکان تغذیه سالم گلستان دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مولوی گفت: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون کتاب توزیع شود که توزیع مطلوب آن در گروی همکاری والدین و مدیران مدارس است.
او افزود: البته ۹۰ درصد ثبت نام به موقع انجام می‌شود ولی همان ۱۰ درصد نیز باید به موقع ثبت نام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان