Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، دولتی مهر مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۶.۶میلی‌متر بارش از یکم مهر سال ۹۹ تا ۱۸ اردیبهشت امسال به ثبت رسیده است، گفت: میزان بارش سال آبی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پارسال حدود ۲۴.۵ درصد معادل ۶۶ میلی متر کاهش دارد به طوری که میانگین بارش در سال آبی پارسال در این بازه زمانی ۲۶۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلی متر ثبت شده است.

او  با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی امسال نسبت به بلند مدت حدود ۱۸.۳ درصد معادل ۴۵.۵ میلی متر کاهش یافته است، گفت: به طور میانگین در طول این بازه زمانی و در بلند مدت حدود ۲۴۸.۹ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بارش یک سال کامل آبی در این استان ۳۱۹.۸ میلی متر است، گفت: تاکنون در این بازه زمانی حدود ۶۳.۶ درصد از بارش سال آبی امسال تامین شده است.

دولتی مهر ادامه داد: در سال آبی امسال بیشترین بارندگی از شهرستان مرند به میزان ۳۱۰ میلی متر و کمترین بارش از چاراویماق به میزان ۱۶۰.۱ میلی متر گزارش شده که این میزان بارش در مرند نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۴۰.۹ میلی متر افزایش و در چاراویماق حدود ۱۹۷.۶ میلی متر کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی امسال حدود ۲۲۵.۳ میلی متر و در بلند مدت حدود ۲۱۱.۸ میلی متر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش در سال آبی امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال حدود ۱۲.۶ میلی متر کاهش و نسبت به بلند مدت ۱۳.۵ میلی متر افزایش یافته است.

دولتی مهر افزود: از ابتدای امسال تا ۱۸ اردیبهشت نیز به طور میانگین ۵۹.۶ میلی متر بارش در استان آذربایجان شرقی روی داده که این میزان نسبت به بلند مدت در این بازه زمانی ۲۲.۵ میلی متر کاهش داشته است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره هواشناسی بارش باران سال آبی امسال آذربایجان شرقی بازه زمانی میلی متر کاهش ۶ میلی متر بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز (دوشنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

اردل: ۱۱ میلی‌متر
ایلبگی: ۱۲/۸ میلی‌متر
بازفت: ۲۰/۸ میلی‌متر
بروجن: ۵/۱ میلی‌متر
بلداجی: ۳/۳ میلی‌متر
بن: ۹/۸ میلی‌متر
دوآب صمصامی: ۲۲/۷ میلی‌متر
سامان: ۱۲/۱ میلی‌متر
سورشجان: ۱۶/۸ میلی‌متر
شلمزار: ۸/۲ میلی‌متر
شهرکرد: ۶ میلی‌متر
فارسان: ۲۳ میلی‌متر
خانمیرزا: ۷/۳ میلی‌متر
فرخ شهر: ۸/۴ میلی‌متر
کوهرنگ: ۳۴/۴ میلی‌متر
لردگان: ۸/۳ میلی‌متر
لیرابی: ۲۳/۹ میلی‌متر
مال خلیفه: ۹/۴ میلی‌متر

کد خبر 751258

دیگر خبرها

  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت