Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@12:49:51 GMT

پزشک درمانگر الکسی ناوالنی در روسیه ناپدید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۹۱۸۹

پزشک درمانگر الکسی ناوالنی در روسیه ناپدید شد

پلیس روسیه اعلام کرد پزشکی که الکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین را سال گذشته پس از مسموم‌شدن در روسیه مدتی تحت نظر قرار داد و معالجه کرد، از چند روز پیش ناپدید شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، پلیس منطقه اُمسک سیبری اعلام کرد دکتر الکساندر موراخووسکی روز جمعه پس از آن‌که شکارگاهی محلی را با یک وسیلهٔ طبیعت‌گردی ترک کرده ناپدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام پلیس، جستجو با برای یافتن وی به کمک پهپاد و هلیکوپتر و شماری از داوطلبان ادامه دارد.

دکتر موراخووسکی سرپرست تیم پزشکانی بود که تابستان گذشته الکسی ناوالنی را بلافاصله پس از مسمومیت وی در جریان سفر با یکی از هواپیماهای خطوط هوایی روسیه تحت نظر گرفتند. آقای موراخووسکی سپس به سمت ریاست کل ادارهٔ بهداشت ناحیه اُمسک منسوب شد.

الکسی ناوالنی کمی بعد در نتیجه فشارهای بین‌المللی برای ادامه درمان به آلمان منتقل شد و نتایج آزمایش سه کشور اروپایی نشان داد که وی با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده است.

سرگئی ماکسیمیشین، متخصص بیهوشی این تیم پزشکی نیز در ماه فوریه سال جاری به‌طرزی ناگهانی در ۵۵ سالگی درگذشت. وی مسئول بیهوش کردن آقای ناوالنی پیش از انتقال وی به آلمان بود.

منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین در ماه فوریه پس از بهبودی به کشور خود بازگشت اما بلافاصله زندانی شد. مقامات کرملین پیوسته هرگونه تلاش برای از میان برداشتن وی را انکار کرده‌اند.

برچسب هاالکسی ناوالی پزشک درمانگر ناوالی روسیه کرملین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: روسیه کرملین آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو الکسی ناوالنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه «کوریو برازیلینس» نوشت، پلیس پس از آن وارد عمل شد که یک شهروند خارجی کارکنان سفارتخانه را از وجود یک وسیله انفجاری ادعایی مطلع کرد.

سفارت روسیه در برزیل هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

دیگر خبرها

  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد