Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:41:59 GMT

راه‌اندازی ۷۴۴ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۹۲۷۹

راه‌اندازی ۷۴۴ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در همدان

ایسنا/همدان مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی یکی از فعالیت‌های جهادسازندگی است و طی دو سال گذشته ۷۴۴ صندوق قرض‌الحسنه مردمی با هدف تسهیل‌گری راه‌اندازی شد.

سرهنگ علی قره‌باغی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، ادامه داد: در این مدت ۲۰ تعاونی از بطن صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی بیرون آمد که تا پایان سال ۱۴۰۰ باید به ۲۰۰ تعاونی برسد همچنین ۳۳ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند و عمده فعالیت‌ آنها صیانت از منابع طبیعی، محیط زیست و منابع آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی با هدف شور و نشاط و شادابی جوانان برای سازندگی کشور و زدودن غبار محرومیت از سیمای کشور راه‌اندازی شد، اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی کمک به بشریت و آبادانی همه جانبه کشور است تا رضایت‌مندی مردم از نظام افزایش پیدا کند.

قره‌باغی با بیان اینکه جامعه هدف بسیج سازندگی محرومان هستند و خدمت به محرومان جزء آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است، شرح داد: پنج گام پیروزی انقلاب، استقرار نظام اسلامی، محقق شدن دولت و جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی از جمله اهدافی است که در نظام به دنبال تحقق آنها بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین زیرساخت برای تمدن‌سازی، نیروی انسانی متناسب با تمدن است که بتواند بسترساز تحقق این تمدن باشد، افزود: این امر با فعالیت‌های جهادی محقق می‌شود و به نیروی انسانی الهی نیاز است که برای رضای خدا پای کار باشد و بسترسازی آن با کارهای عام‌المنفعه و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود و نمونه بارز این نکته جنگ تحمیلی است.

قره‌باغی مطرح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در اقتصاد ادارات و شیوه اداره کشور ساری و جاری شود تا طی مدت یکی دو دهه به جایگاهی که شایسته آن هستیم در دنیا برسیم همچنین گسترش اخلاق و ‌معنویت یکی دیگر از فاکتورهایی ضروری است که اگر به دنبال تمدن واقعی اسلامی هستیم که منجر به حکومت امام عصر(عج) شود، نیاز به اخلاق و معنویت داریم.

وی با اشاره به اینکه توسعه اخلاق معنویت برای همه گروه‌های جهادی ضروری است، گفت: در سیل سال ۹۸ استان همدان ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب دید که بسیج سازندگی نوسازی و ‌بازسازی ۵۰۰ واحد را بر عهده گرفت و این واحدها برای ضعیف‌ترین اقشار جامعه بود تا پایان سال ۹۸ احداث و نوسازی ۸۰ درصد واحدها به اتمام رسید و تا خردادماه سال ۹۹ تعداد ۵۰۰ واحد تکمیل شد.

قره‌باغی با اشاره به جابه جایی و بازسازی روستای برفیان تویسرکان خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۰ درصد از عملیات بازسازی این روستا انجام شده و امیدواریم تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ ساخت روستا تکمیل شود همچنین برفیان ۴۴ خانوار دارد و طی عملیات بازسازی روستا ۲ کیلومتر جابه جا می‌شود.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۲۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۱ میلیارد تومان توسط گروه‌های جهادی، خیرین و سپاه انصارالحسین(ع) و ۲۷۸ هزار بسته به ارزش ۷۸ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان با همکاری دیگر نهادها و ارگان‌ها تهیه و توزیع شد همچنین در مدت یاد شده ۵۷ نوع خدمات مختلف، تهیه و توزیع ۶۰۰ هزار وعده غذای گرم، ۵۲۶ پرداخت اجاره بها، ۸۳۵ ذبح قربانی و توزیع یک و نیم میلیون ماسک انجام شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد گروه‌های جهادی استان همدان در مواجهه با بیماری کرونا فعالیت داشته‌اند، تصریح کرد: ۱۷۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان وجود دارد که ۹۸۵ گروه در حوزه محرومیت‌زدایی، ۳۱ گروه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۹۲ گروه در زمینه شهری و حاشیه شهر، ۷۷۲ گروه در حوزه مناطق روستایی و محرومیت‌زدایی روستایی فعال هستند.

قره‌باغی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰ سری جهیزیه ۱۴ قلمه در استان تهیه و توزیع شد، گفت: همچنین ۵۰۰ سری جهیزیه ۳ قلمه، ۴۳ سری جهیزیه ۵ قلمه، ۱۸ سری جهیزیه ۵ قلمه و بیش از ۲۰۰ سری جهیزیه توسط گروه‌های جهادی تهیه و توزیع شده است.

وی درباره طرح جامع محرومیت‌زدایی هم بیان کرد: این طرح با همگرایی و هم‌افزایی ایجاد خواهد شد و مقرر شده است ۲۰ درصد از اعتبارات متوازن کشور در این حوزه هزینه شود، اولویت‌های طرح جامع محرومیت‌زدایی حوزه آب شرب و بهداشتی و آب کشاورزی، مسکن محرومان، جاده‌های روستایی و اقتضائات و ضرورت‌های دیگر است.

قره‌باغی با اشاره به اینکه مشکل آبرسانی به پنج روستای فامنین و ۹ روستای شهرستان نهاوند به ارزش سه میلیارد تومان توسط یکی از خیرین در حال پیگیری است، یادآور شد: وضعیت مسکن محرومان در استان همدان از میانگین کشوری بهتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بسيج سازندگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کروناویروس همه باهم علیه کرونا گروه های جهادی قرض الحسنه مردمی گروه های جهادی محرومیت زدایی بسیج سازندگی تهیه و توزیع استان همدان قره باغی راه اندازی سری جهیزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان گیلان فعالیت می‌کنند و به امورات مردم می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور میدانی گروه‌های جهادی در حوادث و بحران‌های مختلف بیان کرد: گروه‌های جهادی به صورت سازمان یافته و شناسنامه دار آماده مقابله با هر نوع بحران هستند.

ابراهیمی از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح استان از سوی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و اضافه کرد: در طی سال گذشته با ۱۱۵۰ فقره وام اشتغال به صورت انفرادی و کارفرمایی و ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه معرفی به بانک‌ها در راستای تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در استان که از ۱۴ الی ۲۱ اردیبهشت انجام می‌شود افزود: هدف سازمان بسیج سازندگی خدمت رسانی با بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده بسیج و اقشار مختلف مردم است.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از تحویل ۵۰ مسکن مددجویان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: از تعهد ساخت ۷۵۰ واحد مسکن به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس ۵۰ واحد مسکن در هفته بسیج سازندگی به مددجویان تحویل داده می‌شود

ابراهیمی از ارائه حدود ۱۵۰۰ خدمت در ایام نوروز و رمضان در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۴۶۸ گروه جهادی شامل ۲۲۲۰ نفر، در دوران عید و رمضان حدود ۱۵۰۰ خدمت مختلف به مردم ارائه کردند.

به گفته وی، در ۶ سال گذشته ۲۰۰۰ مسکن از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ساخته و تحویل مردم داده شد.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از اجرای حدود ۸۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: از ۸۴۸ کیلومتر آسفالت روستایی تعهد بسیج سازندگی حدود ۸۰۰ کیلومتر طی ۱۵ ماه انجام شده است.

کد خبر 6094290

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق