Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عملیات مرمت و بندکشی و تثبیت تزئینات امام زاده زید بن قاسم روستای مشهد زلف آباد شهرستان فراهان به همت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی آغاز شد.

این عملیات مرمتی  با اعتبار پیش بینی شده به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال در حال انجام است.

در این عملیات مرمتی  شامل اندودهای الحاقی پودر سنگ و سیمان بر روی جداره و پاکسازی و بند کشی آجرهای نما و پاکسازی آجرها، تخلیه و بندکشی مجدد، مرمت و احیا و پاکسازی و بندکشی آجرهای جداره دیوارها  انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقعه این امامزاده در میان روستاى مشهد زلف‏‌آ‌باد، از بخش فراهان و در ۵ کیلومترى غرب فرمهین و روبروى تپه باستانى داخل روستا واقع شده و به «شاهزاده قاسم» معروف است.

ساختمان بقعه از دو فضاى مرتبط به هم تشکیل یافته و شامل یک شبستان ورودى مستطیل شکل با سقف هلالى است که در سالیان گذشته بر بقعه افزوده شده است.

فضاى دوم، اتاق مرقد است که به شکل چهارگوش به ابعاد ۶×۶ متر و داراى هشت طاق‌نما در اضلاع و زوایاى مختلف آن است.

دو نورگیر کوچک، نور داخل اتاق را تأمین می‌کند، گنبد بنا آجرى دوپوش است؛ نماى خارجى گنبد ایزوگام شده و ازاره حرم سنگ‏کارى و الباقى دیوار آن گچ اندود است.

این بنای تاریخی با شماره ۲۶۱۰۰و در تاریخ ۸۷/۱۲/۲۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد روستا مرمت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است

سرهنگ احمدرضا هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.

سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.

وی از رانندگان خواست برای تردد ار مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6092217

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش