Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی نسبت به کمبود برخی از اقلام دارویی در این استان گلایه و ابزار نگرانی کرد.

دکتر آرمان ریحانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه قیمت داروها نیز همچنان بالا می رود، گفت: برخی از اقلام دارویی وجود دارند که هم قیمت آن ها مدام در حال افزایش یافتن است و هم اینکه در بازار به سختی پیدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از اقلام دارویی وجود دارند که تولید داخل هستند اما باز هم کمبود برای آن ها وجود دارد.

ریحانی ادامه داد: به عنوان مثال کپسول مفنامیک اسید که در گذشته مردم حتی می توانستند از دست فروش از روی گاری خریداری کنند، نیز در حال حاضر کمبود وجود دارد.

وی به قرص پاموتیدین نیز اشاره کرد و گفت: بعد از آنکه توزیع قرص رانیتیدین در داروخانه ها ممنوع شد، پزشکان برای افرادی که مشکل معده داشتند به جای قرص رانیتیدین قرص پاموتیدین را تجویز می کنند و این قرصی که قبل از شیوع کرونا چندان مصرف کننده ای نداشت اکنون در داروخانه ها به سختی یافت می شود.

این مقام مسئول اظهارکرد: پزشکان قرص پاموتیدین را در زمان شیوع ویروس کرونا برای بیماران کرونایی که دچار مشکل گوارشی می شوند، تجویز می کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کپسول فنوتوئین که مورد مصرف بیماران تومور مغزی و یا تشنج است نیز با سختی یافت می شود این درحالی است که در گذشته از تاریخ این قرص ها در داروخانه های می گذشت.

ریحانی خاطرنشان کرد: زمانیکه در داروخانه به بیمار اعلام می شود دارو موجود نیست و یا تعدادی کمی از یک قلم دارو به آن ها داده می شود، تصور می کنند که خود داروخانه دارو را تحویل بیمار نمی دهد و هم اکنون یکی از چالش های بزرگ میان داروخانه ها و بیماران همین موضوع است.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی داروخانه خراسان شمالي داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند

دریافت 19 MB

محمدباقر قاصری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کد خبر 6096366

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب