Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:56:24 GMT

عامل فروش داروی غیرمجاز در فضای مجازی اردبیل به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۹۶۱۸

عامل فروش داروی غیرمجاز در فضای مجازی اردبیل به دام افتاد

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قهرمان طالع روز دوشنبه گفت: بدنبال مراجعه نماینده حقوقی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل و اعلام اینکه شخص یا اشخاصی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای غیرمجاز می‌کنند، موضوع در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

وی افزود: پلیس فتا بلافاصله با تشکیل پرونده و جمع‌آوری مستندات دیجیتال و با توجه به اظهارات شاکی، اقدامات اولیه را انجام و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی صاحب صفحه را در اردبیل شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ قهرمان طالع اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی و حساسیت سلامت عمومی جامعه با هماهنگی مقام قضایی متهم شناسایی‌شده که در فضای مجازی از طریق صفحات و کانال‌های متعدد و شماره تماس‌های مختلف اقدام به این کار می‌کرد به همراه تجهیزات فنی دستگیر شد.

او اضافه کرد: متهم دستگیر شده پس از اقرار به بزه انتسابی و تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

وی ادامه داد: کاربران فضای سایبری سلامتی خود و خانواده‌شان را با اعتماد به تبلیغات فریبنده سودجویان در فضای مجازی به خطر نیندازند و در صورت نیازکالاهای درمانی و بهداشتی خود را از فروشگاه‌های آنلاین دارای مجوز تهیه کنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اردبیل از عموم مردم خواست در زمان خرید از فضای مجازی، دقت بسیار داشته باشند تا در دام سودجویان فضای مجازی، گرفتار نشوند.

وی گفت: خانواده‌ها در صورت نیاز به راهنمایی و یا گزارش صفحات غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها می‌توانند اخبار خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش نمایند.

برچسب‌ها اقلام دارویی فرماندهی نیروی انتظامی اردبیل اردبیل فضای مجازی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلام دارویی فرماندهی نیروی انتظامی اردبیل اردبیل اقلام دارویی فرماندهی نیروی انتظامی اردبیل اردبیل فضای مجازی پلیس فتا اخبار کنکور فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: با رصد چند ماهه کارشناسان پلیس فتا تعداد ۱۲ نفر از فعالان باند شرط بندی و قمار در استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سعید تجری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، یک سایت قمار و شرطبندی آنلاین رصد و  شناسایی مدیران و گردانندگان آن بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی از اعضای این باند که در چند شهر استان فعالیت می‌کردند اقدام به عضو گیری، دریافت وجوه و ثبت شرطبندی‌ها در سایت مذکور می‌کردند.

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن و تعقیب افراد مرتبط، نهایتا سرشاخه اصلی این باند قمار در استان گلستان  شناسایی شدند.

وی گفت: سپس در یک عملیات گسترده پلیسی، بصورت همزمان در چند نقطه، ۱۲ نفر از عوامل این باند در حالیکه همچنان در حال فعالیت غیرقانونی بودند دستگیر و ضمن توقیف تجهیزات الکترونیکی، به مرجع قضایی معرفی و پس از انجام مراحل قانونی از آنطریق روانه زندان گردیدند.

رییس پلیس فتا استان گلستان افزود:
ارزش ریالی این پرونده و میزان تراکنش‌های مربوطه تا این لحظه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

گفتنی است؛ به استناد قانون فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علاوه بر آگاهی‌بخشی درباره مخاطرات و مصونیت در قبال شیوه‌های کلاهبرداری جرایم و مجازات‌های مرتبط با قمار در فضای مجازی، ملزم به رصد، کشف و مقابله مستمر با مرتکبین و عوامل مرتبط و همچنین گردانندگان شبکه مالی قمار در فضای مجازی است.

دیگر خبرها

  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر