Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «دانش هدایت»، مسئول مطبوعاتی دفتر معاونت دوم ریاست‌جمهوری افغانستان، در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد به دنبال انفجار در مقابل مدرسه دخترانه «سید الشهدا» در کابل، ۸۵ نفر شهید و ۱۴۷ نفر زخمی شدند.

در این حادثه تروریستی که روز شنبه در منطقه «قلعه‌نو» به وقوع پیوست، یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل مدرسه سید الشهدا منفجر شد و وقتی دانش آموزان وحشت‌زده بیرون آمدند، دو بمب دیگر منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه محل استقرار جامعه بزرگی از شیعیان از اقلیت قومی «هزاره» است که در گذشته از سوی گروه تروریستی داعش هدف حمله قرار گرفته بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده نگرفته است. طالبان هم دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

مقامات گفتند که بیشتر کشته‌شدگان، دانش‌آموزان دختر بوده‌اند.

روز یکشنبه برخی از خانواده‌ها افغانستانی هنوز در جستجوی فرزندان خود در بیمارستان بودند. بقایای وسیله نقلیه بمب‌گذاری شده پس از انفجار هنوز در خیابان است.

یک مقام افغان که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: «اولین انفجار نیرومند بود و به حدی نزدیک کودکان بود که [بقایای پیکر]برخی از  آن‌ها هنوز یافت نشده است.»

یک شاهد به رویترز گفت به جز ۷ یا ۸ قربانی، همه شهدا دختران مدرسه‌ای بودند که پس از پایان کلاس به خانه می‌رفتند.

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، طالبان را مقصر دانست، اما سخنگوی این گروه دخالت در این انفجار را رد و هرگونه حمله به غیرنظامیان را محکوم کرد.  

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان حمله تروریستی انفجار در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات ۲۱۳ روزه خود علیه نوار غزه، امروز مناطقی از شهر غزه را بمباران کرد.

بنابر این گزارش، بر اثر بمباران محله الزیتون در شهر غزه توسط پهپاد اسرائیلی، مصطفی عیاد خبرنگار فلسطینی به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۴۲ نفر افزایش یافت.

کد خبر 6098152 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل