Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران با صدور پیامی؛ 17 اردیبهشت سالروز تاسیس آرشیو ملی ایران و 19 اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب را تبریک گفت و از همگان خواست تا برای صیانت از اسناد قدیمی، نسخ خطی و غنای میراث مکتوب با این مجموعه همکاری نمایند. ‎

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم اله الرحمن الرحیم

انسانها در طی قرون متمادی و در خلال حوادث گوناگون به تجربیات زیادی دست یافته اند و تاریخ مجموعه تمامی این تجربیات است و بهره مندی از این دستاوردهای گرانبها و سرمایه عظیم بشری، پلی برای ارتباط بین گذشته و آینده آن سرزمین و موجب انسجام و وحدت نسل امروز با نسلهای پیشین ودر واقع هدیه نسل های گذشته به نسل های آینده می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد ملی؛ آیینه تاریخ و فرهنگ و گنجینه تجدید ناپذیر یک جامعه است وبا استفاده از آن می توان در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی، قضایی، اداری، مالی و...به اطلاعات ذی قیمتی دست یافت و بر این اساس، اسناد نقش کلیدی در روشن کردن زوایای تاریک تاریخ و گره های کور آن دارد؛ لذا توجه به اسناد ملی و صیانت از آن، بیانگر پیشرفت تمدن یک کشور  و فرهیختگی آن ملت است وضرورت دارد در حفظ و صیانت از میراث مکتوب کشورمان بیش از پیش کوشا باشیم.

به مناسبت فرارسیدن 17 اردیبهشت سالروز تاسیس آرشیو ملی ایران و 19 اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب، فرصت را غنیمت شمرده ؛ این ایام و همچنین؛ ارتقاء مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان مازندران را به مدیریت اسناد و کتابخانه شمال شرق کشور (مازنداران، سمنان و گلستان) به مرکزیت ساری را به جویندگان علم و دانش، محققان، پژوهشگران و عالمان و فرهیختگان خصوصا حافظان و خدمتگزاران این عرصه و همه همکاران این مجموعه و مردم شریف استان تبریک می گویم.  

لازم است؛ مدیران دستگاه های اجرایی، همکاری بیشتری با مدیریت اسناد و کتابخانه ملی داشته باشند و مردم شریف استان، سندهای قدیمی و نسخه های خطی که در منازل نگهداری می نمایند را جهت نگهداری و استفاده محققین به این مرکز تحویل دهند.

احمد حسین زادگان

استاندار استان مازندران

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تبریک استاندارمازندران بمناسبت 17 اردیبهشت و19 اردیبهشت ملی میراث مکتوب اسناد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک سرمربی فوتسال ازبکستان به ایران

سرمربی تیم ملی فوتسال ازبکستان صعود ایران به فینال جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ به مصاف ازبکستان رفت و توانست با برتری در ضربات پنالتی به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند و حریف تایلند در فینال این رقابت‌ها شود. این بازی در وقت‌های عادی و اضافه با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت و در ضربات پنالتی، ایران ۶ بر ۵ پیروز شد و به فینال صعود کرد.

خوزه ونانسیو لوپز، سرمربی تیم ملی فوتسال ازبکستان در نشست خبری پس از دیدار مقابل ایران گفت: امروز دو رقیب قدرتمند در فوتسال آسیا با هم پیکار کردند و سرنوشت مسابقه در ضربات پنالتی مشخص شد. ایران در لحظاتی از بازی به خصوص در وقت اضافه قوی‌تر بود. در آن شرایط هم خوب دفاع کردیم. از حریف عقب افتادیم ولی دوباره به بازی برگشتیم. صعود ایران به فینال جام ملت‌های آسیا را تبریک می گویم. 

سرمربی اسپانیایی درباره برنامه‌اش برای بازی با ایران گفت: برنامه اولیه ما این بود که حریف را زمانی که در زمین خودش بود تحت فشار قرار دهیم. ما این کار را به خصوص در ابتدای بازی خیلی خوب انجام دادیم اما در اواخر بازی به دلیل خستگی بازیکنان، نتوانستیم خیلی خوب انجام دهیم. با این وجود توانستیم تلاش زیادی هم در دفاع و هم در حمله انجام دهیم.

او درباره رقابت برای کسب عنوان سومی گفت: بازی با تاجیکستان خیلی مهم است. از فردا آماده شدن برای دیدار رده بندی را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک سرمربی فوتسال ازبکستان به ایران
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت