Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل از دانشگاهیان استان اردبیل برای شرکت در پویش ملی«در بهشت» دعوت به عمل آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی در نشست خبری با خبرگزاری ها از دانشگاهیان استان اردبیل برای شرکت در پویش ملی«در بهشت» دعوت به عمل آورد و گفت: این پویش در هشت محور جشنواره های قرآنی، مسابقات مجازی، مسابقات کتابخوانی، آموزش های مجازی، برنامه های مواسات و همدلی، تولیدات رسانه ای و هنری و کنشگری در فضای مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جشنواره های قرآنی این پویش از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر در این جشنواره 60 برنامه سخنرانی دینی و قرآنی و 70 مسابقه دینی و فرهنگی برگزار شده است.

حسنی با بیان اینکه در این جشنواره دوره های آموزشی برای اساتید و دانشجویان پیش بینی شده است، ادامه دادک همچنین دانشجویان کارشناسی می توانند هشت واحد درسی از دروس عمومی خود را از طریق این جشنواره بگذرانند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: با شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه درس آموزشی دانشجویان در بستر فضای مجازی برگزار می شود، برنامه های فرهنگی، مذهبی و دینی دانشگاه های استان نیز به صمت فضای مجازی سوق یافته است و با اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه ها کم رنگ شده است، برنامه های فرهنگی تعطیل نشده و برای مثال در سال گذشته یک هزار و 200 برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های استان اردبیل با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث کمک های مومنانه قدم های خوبی برداشته اند، گفت: سال گذشته در دانشگاه محقق اردبیلی 258 میلیون تومان به دانشجویان نیازمند دانشگاه در قالب کمک نقدی، تهیه لب تاب و گوشی هوشمند اهدا شده است.

حسنی با بیان اینکه بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شده و در قالب این بنیاد با مشارکت خیرین استان اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی 15 واحد در شرف بهره برداری بوده و عملیات عمرانی دومین خوابگاه نیز آغاز شده است، افزود: از خیرین استان دعوت می کنیم برای کمک به جوانانی که در زمان دانشجویی به خاطر مشکل مسکن توانایی ازدواج ندارند، با بنیاد حامیان دانشگاه همکاری داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در خصوص احسان و مواسات و کمک های مومنانه بیش از دو هزار و 500 بسته غذایی توسط بسیج دانشجویی آماده و توزیع شده است.

 حسنی با بیان اینکه ثبتنام از بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان همسفر تا بهشت آغاز شده و دانشجویانی که تاریخ عقد آنها در بازه زمانی اول مهر 1398 لغایت اول اردیبهشت 1400 می باشند، می توانند در این طرح ثبتنام نمایند، تصریح کرد: دانشجویان مزدوج با ثبتنام در این طرح سه روز مهمان امام رضا(ع) خواهند بود و از دوره های آموزشی مختلف با حضور اساتید برجسته کشوری بهره مند خواهند شد. در صورت تشدید بیماری کرونا نیز این برنامه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد، ادامه داد: این همایش برای اولین بار به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

حسنی با اشاره به انتخابات پیش رو و ضرورت نقش آفرینی دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه در این خصوص، گفت: در همین خصوص بسیج اساتید دانشگاه با همکاری مرکز هم اندیشی نهاد رهبری هشت وبینار آزاداندیشی پیرامون موضوعات مختلف در زمینه انتخابات برنامه ریزی کرده و هر هفته با حضور اساتید و نخبگان کشوری برگزار می شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه دوره های ضیافت اندیشه اساتید نیز در سال های گذشته به صورت حضوری در مشهد مقدس برگزار می شد، ادامه داد: از سال گذشته با شیوع ویروس کرونا این دوره ها نیز به صورت مجازی و چندین دوره در یک سال برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه اردبیل پویش در بهشت دانشگاه محقق اردبیلی مجازی برگزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاهیان دانشگاه‌های استان زنجان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ظهر دوشنبه در محوطه دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این تجمع که با حضور اساتید. دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شد، حاضرین شعارهای در محکومیت اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا و دولت غربی از این جنایت سر دادند، همچنین شرکت کنندگان در این تجمع برخورد با دانشجویان و اساتید حامی فلسطین را در آمریکا محکوم کردند.

در تجمع دانشگاهیان زنجانی طوماری در دفاع از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و حمایت از جنبش دانشگاهیان آمریکا به امضا رسید.

رئیس دانشگاه زنجان در این تجمع با اشاره به وضعیت حال حاضر مردم غزه و جنایت‌های رژیم اسرائیل در این منطقه، گفت: آنچه امروز جهان شاهد آن است جنایات رژیم اسرائیل در حق بشریت است و این حالی است که مجامع و دولت های مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایات عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهند.

جلال بازرگان، با اشاره به خیزش جامعه دانشگاهیان در دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، افزود: امروز آمریکا و اسرائیل در بدترین شرایط در نزد افکار عمومی قرار دارند به طوری که دیگر امپراطوری و سانسور رسانه‌ای هم مانع از آگاهی جهانیان نسبت به جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

عضو هیأت علمی گروه حقوق و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز در این تجمع با اشاره به تاریخچه اشغال فلسطین به دست اسرائیل و در ادامه شکل‌گیری جنبش‌های ازادی خواهی در فلسطین، گفت: نگاه‌ها به فلسطین و جنبش‌های مقاومت ملت فلسطین امروز وارد فضای جدیدی شده و مقاومت ملت فلسطین و در چند ماه اخیر عملیات طوفان الاقصی سرنوشت منطقه را دگرگون کرد.

فرشید جعفری با بیان اینکه امروز شاهد برهم خوردن معادلات در خصوص مسئله فلسطین و نمایان شدن چهره وحشی و غاصب رژیم کودک کش اسرائیل هستیم، افزود: جهانیان امروز بیش از گذشته به حقانیت آرمان فلسطین پی برده و ملت‌ها و جنبش‌های آزادی خواه جهان حامی مردم فلسطین هستند.

وی ادامه داد: بنا به اصول حقوق بین‌المللی اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی نسل کشی و جنایت‌های جنگی است و با این وجود آمریکا و تمام قدرت‌های اروپایی پشت این رژیم وحشی قرار گرفته‌اند و این البته ماهیت واقعی اندیشه لیبرال دموکراسی غربی را آشکار کرده است.

جعفری با بیان اینکه امروز در نقاط مختلف آمریکا شاهد خیزش جامعه نخبه و دانشگاهی در حمایت از غزه هستیم، گفت: اضلاع قدرت آمریکا یکی پس از دیگری رو به افول رفته و خیزش دانشگاهیان مقدمه فرو ریختن مؤلفه‌های فکر و اندیشه آمریکایی است و این روند جهان را وارد عرصه متفاوت‌تر از گذشته می کند.

کد خبر 6092209

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد
  • گرامیداشت مقام معلمان در پویش #معلم_من
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی