Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت شهاب خودرو، از شرکت های زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، گام در مسیر تازه ای گذاشته و با تولید ماشین آلات و تجهیزات جدید، به شهرداری های کشور کمک خواهد کرد تا امکانات جدیدی برای حفظ محیط زیست داشته باشند.

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به حجم بالای تولید زباله در کشور و معضلات و مشکلات ناشی از آن، ارتقای توانایی شهرداری ها برای مدیریت پسماند و بازیافت زباله، می تواند علاوه بر ایفای مسئولیت اجتماعی در حفاظت از زیست محیط، به تولید ارزش افزوده و بهره مندی اقتصادی کشور نیز منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا شرکت شهاب خودرو از اواسط سال گذشته به عرصه تولید ماشین آلات تفکیک زباله ورود کرده و تا به امروز به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است.

 

قابلیت تفکیک زباله های جامد و استفاده از مواد استحصال شده

مدیر عامل شرکت شهاب خودرو در این باره می گوید: با توجه به سابقه فعالیت این شرکت در حوزه تولید خودروهای خدمات شهری، پیشنهاد ساخت دستگاه های تفکیک زباله نیز از سوی شهرداری ها به ما ارائه شد و پس از ارزیابی های کارشناسی، تصمیم گرفتیم به این حوزه ورود کنیم. سیدجمال الدین موسوی مشهدی می افزاید: تجهیزات و ماشین آلات طراحی شده توسط شهاب خودرو، قابلیت تفکیک زباله های جامد شهری را دارد و با مدیریت پسماند، ضمن جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، امکان استفاده از مواد اولیه استحصال شده در فرآیند بازیافت و حتی صادرات آن را نیز فراهم می کند.

 

بومی‌سازی یک صنعت

مدیر عامل شرکت شهاب خودرو می گوید: نکته قابل توجه این است که نوع زباله تولید شده در ایران با سایر کشور های دنیا متفاوت است و به همین دلیل ماشین آلات خارجی نمی تواند نیاز کامل شهرداری های کشور را تامین کند، به عنوان مثال در کشور ما حدود 70 درصد زباله تولید شده، زباله های تر است در صورتی که میزان آن در کشوری مثل آلمان حدود 30 درصد است، به همین دلیل در شرکت شهاب خودرو تمهیداتی در تولید و نصب این ماشین آلات و تجهیزات در نظر گرفته شده و متناسب با نیاز داخلی بومی سازی شده است.

 

پیشرفت 70 درصدی پروژه در شهرداری آمل

در گام اول، قرارداد تولید و نصب این ماشین آلات و تجهیزات با شهرداری های آمل و رشت امضاء شده است. در همین راستا  قرارداد تولید ماشین آلات و تجهیزات خط تفکیک زباله در شهرداری آمل با ظرفیت 250 تن در روز، از شهریور 1399 اجرایی شده و روند پیاده سازی آن تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است. موسوی می گوید: خط تفکیک زباله در حال پیاده سازی در آمل، از نظر چیدمان خط و استفاده از برخی تجهیزات مخصوص، برای اولین بار در کشور تولید می شود. علاوه بر آن قیمت نمونه آلمانی مشابه این خط تفکیک زباله، حدود یک و نیم میلیون یورو است در صورتی که قیمت نمونه داخلی آن به حدود 15 میلیارد تومان خواهد رسید و بیش از 50 درصد صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شهاب خودرو به ظرفیت اشتغالزایی این خط تولید نیز اشاره می کند می گوید: در بخش تولید ماشین آلات و راه اندازی خط، برای حدود 15 نفر و در بخش تفکیک زباله و راهبری خط تفکیک، برای حدود 60 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماشین آلات شرکت شهاب خودرو مدیریت پسماند ماشین آلات و تجهیزات تولید ماشین آلات شرکت شهاب خودرو تفکیک زباله خط تفکیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، بر اساس گزارش برج مراقبت شهرداری یزد در شب‌ گذشته با خبر شدیم متأسفانه به دلیل عدم تفکیک شیشه شکسته از زباله ها و بی توجهی بعضی از شهروندان، منجر به آسیب جدی و زخمی شدن شدید یکی از پاکبانان زحمتکش و خدوم از ناحیه ساق پا شده است.

متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تکفیک در مبدأ توسط همشهریان گرامی، هستیم.

بدینوسیله از شهروندان عزیز یزدی درخواست می شود با جدی گرفتن مبحث تفکیک زباله در مبدأ، ضمن حفاظت از پرسنل زحمتکش پاکبان، در نگهداری و حفاظت محیط زیست هم نقش موثری ایفا نمایند.

شهروندان عزیز برای ریختن زباله‌های نوک تیز و برنده به درون کیسه زباله، ابتدا آنها را در جعبه‌های کاغذی یا پلاستیکی گذاشته و سپس درون کیسه زباله قرار دهند.

همچنین یکی‌ دیگر از راهکارها، قراردادن خورده شیشه در چند لایه روزنامه و یا مقواست، این کار سبب می شود تا پاکبان عزیز دچار صدمه و جراحت نشود.​​​​​​​

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود