Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@23:43:52 GMT

مبلغ فطریه سال ۱۴۰۰ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۰۱۰۶

 مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری گفت: برای افرادی که برنج ایرانی مصرف می‌کنند هر نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنج خارجی مصرف می‌کنند هر نفر ۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی در پاسخ به این پرسش که در پرداخت زکات فطره تشخیص قوت غالب چگونه است تصریح کرد: رعایت قوت غالب الزامی ندارد و امروزه عمده مصارف و قوت غالب مردم جهان نیز گندم است بنابراین توجه به قوت غالب الزامی نیست، اما بهتر است کسانی که مصرف اصلی شان برنج است برنج را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مثلا برای یک خانوار ۵ نفره زکات فطره هر نفر با احتساب گندم می‌شود ۱۰۰ هزار تومان که البته زکات در قالب هم اصل جنس و یا تبدیل آن به پول، چه به صورت دستی و چه به صورت کارت به کارت مانعی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضایی گفت: زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عید تا ظهر روز عید فطر است، اما کسانی که نماز عید فطر به جا می‌آورند تا قبل از نماز آن را باید پرداخت کنند.

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری درباره شرایط پرداخت کفاره نیز افزود: طبق فتاوای غالب مراجع زکات فطره باید به فرد نیازمند شیعه پرداخت شود، اما پرداخت زکات فطره به مسلمانان غیر شیعه ایرادی ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی افزود: کفاره دو نوع عمد و غیرعمد مطرح است. برای فردی که هر روزه را به عمد بی اعتنایی کرده و روزه نگرفته است شصت مُدِ طعام باید به فقرا و نیازمندان طعام دهد و هر مُدِ ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است بنابراین شصت مد طعام سیصد هزار تومان برای یک روز کفاره عمد می‌شود، اما برای یک روزه کفاره غیر عمد نیز یک مُدِ طعام یا ۵ هزار تومان معیار است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان

میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: امروز افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در سطح استان است.
 
وی افزود: از اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور به استان، بیشتر مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این سامانه تا آخر هفته در سطح استان فعال است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها با رعدوبرق، تند باد‌های لحظه‌ای همراه هستند و با توجه به بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست و در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ هستیم.

یاوری تصریح کرد: بیشینه بارش‌ها روز پنج شنبه در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی است.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
یاوری حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد