Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «حبیب جهانساز» افزود: پارسال ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای به چایکاران و کارخانجات فرآوری چای پرداخت شد.

رییس سازمان چای کشور اظهار داشت: در قالب تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید نهاده‌ها و مواردی از این دست، به‌ازای هر هکتار سه میلیون تومان از طریق صندوق تخصصی چای در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح‌کرد: برای عملیاتی همچون انواع هرس، کف‌بری، احیای باغ‌های رها شده، تامین ماشین‌آلات کشاورزی و استقرار سسیتم‌های آبیاری تحت فشار نیز تسهیلات سرمایه‌ای با نرخ کارمزد چهار درصد و با دوره بازپرداخت چهار ساله به چایکاران پرداخت شد.

جهانساز ادامه‌داد: به‌منظور به‌سازی و برندسازی کارخانجات چای نیز تسهیلات با نرخ کارمزد هفت درصد و دوره بازپرداخت چهار ساله تخصیص یافت.

وی خاطرنشان‌کرد: از ۱۶۵ کارخانه چای فعال، ۱۱۰ کارخانه عضو صندوق تخصصی چای هستند.

تدوین برنامه پنج سال برای احیا و اصلاح باغ های چای

رییس سازمان چای کشور گفت: برای اصلاح و همچنین احیای باغ‌های رها شده، برنامه پنج ساله تدوین شده است که اجرای آن نیاز به منابع مالی دارد.

وی با بیان این که ۶ هزار هکتار باغ چای در کشور رها شده، بر بازگشت این اراضی به چرخه تولید تاکید کرد.

جهانساز اظهار داشت: در صورت تصویب برنامه پنج ساله اصلاح و احیای باغ‌های رها شده و تامین منابع مالی ارزان‌قیمت با دوره تنفس برای بازپرداخت، هر سال یک‌هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار هکتار از باغ‌های چای رها شده به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی گفت: عملیاتی همچون احیاء، هرس و جوان‌سازی باغ‌های چای سالیانه دست‌کم به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان تزریق منابع مالی نیاز دارد.

رییس سازمان چای کشور در عین حال از تشکل‌ها و تعاونی‌ها خواست برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت چای ورود پیدا کنند.

وی، درباره کشت قراردادی در حوزه تولید چای کشور افزود: کشاورزی قراردادی و توسعه زنجیره‌های تولید از اولویت‌های ما است و با توجه به این که باغ‌های چای با کارخانجات فرآوری چای در ارتباط هستند، زمینه کشت قراردادی فراهم است.

جهانساز، مصرف سالیانه چای خشک در کشور را حدود ۸۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف به‌ازای هر فرد در سال، یک کیلوگرم چای خشک است.

وی اظهار داشت: با توجه به حمایت‌های دولت، گام‌های خوبی در تولید این محصول در چند سال اخیر برداشته شده، به‌طوری که تولید چای خشک از ۱۵ هزار تن در سال ۹۲ به ۳۰ هزار تن در سال ۹۹ رسیده است.

این مسوول، متوسط عملکرد تولید برگ سبز چای در باغ‌های کشور را هفت تن در هکتار عنوان کرد و افزود: بین چهار تا ۶ هزار تن از چای خشک تولید داخل، مصرف صادراتی دارد و با این حال اولویت تولید، تامین نیاز مصرف داخلی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی سازمان چای کشور رونق تولید توسعه ایران حبیب جهان ساز توسعه اقتصادی ایرنا جهش تولید نوشیدن چای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی سازمان چای کشور وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی سازمان چای کشور رونق تولید توسعه ایران توسعه اقتصادی ایرنا جهش تولید نوشیدن چای اخبار کنکور سازمان چای کشور تسهیلات سرمایه میلیارد تومان باغ های چای چای خشک هزار تن رها شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان