Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@16:09:57 GMT

زمان افتتاح همزمان ۲ ایستگاه مترو مشخص شد 

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۰۱۶۴

زمان افتتاح همزمان ۲ ایستگاه مترو مشخص شد 

 به گزارش همشهری آنلاین، ‌ علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران ضمن اعلام مطلب فوق افزود:‌ با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر افتتاح ۶ ایستگاه دیگر تا پایان نیمه نخست سال جاری، ‌ در هفته پایانی اردیبهشت ماه شاهد بهره‌برداری همزمان از ایستگاههای اقدسیه از خط ۳ و مرزداران از خط ۶ خواهیم بود و با افتتاح این دو ایستگاه، شمار ایستگاههای فعال شبکه خطوط مترو به ۱۳۹ ایستگاه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مترو در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت:‌ با توجه به هزینه روز افزون خرید و نصب تجهیزات و همین طور کارهای ساختمانی، ‌ روند تکمیل ایستگاههای مترو در شرایط اقتصادی کنونی بسیار دشوار شده است اما با این حال تمام دست‌اندرکاران امر تلاش خود را مبذول داشته‌اند تا با افتتاح ایستگاههای بیشتر در خطوط هفتگانه، ‌ دسترسی شهروندان اقصی نقاط پایتخت به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری تسهیل شود. به طور مثال میزان هزینه صورت گرفته برای افتتاح همین دو ایستگاه اقدسیه و مرزداران در مقیاس قیمت‌های روز در مجموع رقمی بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان بوده است که در وضعیت فعلی در آمدهای شهرداری تهران، ‌ رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.

با این اوصاف امیدواریم غیر از ایستگاههای ذکرشده، در ماههای باقیمانده از دوره کنونی مدیریت شهری، هر ماه به طور میانگین یک ایستگاه مترو به بهره‌برداری برسانیم تا علیرغم محدودیت های مالی موجود، ‌ توانسته باشیم باری از روی دوش مردم برداریم و تا حدودی از دغدغه های حمل و نقلی آنها بکاهیم.

کد خبر 600083 برچسب‌ها مترو خط ۳ شهرداری مترو خط ۶ شهر مترو مترو تهران حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مترو خط ۳ شهرداری مترو خط ۶ شهر مترو مترو تهران حمل و نقل شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج از افتتاح ایستگاه شهید سلطانی مترو (قطار شهری) این کلانشهر در خردادماه امسال خبر داد. - اخبار استانها -

خلیل کوزه کنانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: به طور معمول ساخت یک ایستگاه مترو بین 30 تا 32 ماه زمان می‌برد اما ما در سازمان حمل و نقل ریلی کرج موفق شدیم با حمایت های استانداری، شورای شهر و شهردار رکود ساخت ایستگاه را بشکنیم به گونه‌ای که ایستگاه شهید سلطانی ظرف حدود 22 ماه ساخته شده است.

کوزه‌کنانی با بیان اینکه هم اکنون خط جنوبی ریل گذاری شده است اضافه کرد: ایستگاه را با انجام تست گرم قطار افتتاح می‌کنیم. 

وی درباره تامین ناوگان مورد نیاز مترو بیان کرد: در این زمینه بسیار پیگیر هستیم. هم اکنون یک قطار موجود است و برای تامین و دریافت قطار دوم از طریق شرکت واگن سازی تهران، پیگیری های مستمری انجام داده شده و می شود.

بازدید خبرنگاران از خط دو قطار شهری کرج/ صرف 6 هزار تن میلگرد برای راه‌اندازی خط متروی کرج

به گفته این مسئول، برای این منظور قطعاتی نیاز است که متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها هنوز موفق به تامین آنها نشده ایم. 

کوزه‌کنانی با اشاره به اینکه تامین قطار با دولت است، سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت را 130 دستگاه عنوان و اضافه کرد: همچنین در اوراق سال 1403 مبلغ 500 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و در تلاش هستیم بتوانیم موضوع تامین قطار را از داخل شهر کرج انجام دهیم به گونه‌ای که در بودجه امسال شهرداری ردیف بودجه برای قطار مترو دیده شده است. 

به گفته این مسئول، خوشبختانه همه شهر و سیستم مدیریتی آن به پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه کمک می کنند. در کنار این اقدامات با شرکت‌های سازنده چین هم جلسات مجازی برگزار کرده‌ایم اما هدف ما استفاده از ظرفیت‌های داخلی ست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهر کرج یادآور شد: پس از تامین قطار دوم باید به سرعت قطارهای سوم و چهارم را هم وارد ناوگان کنیم چرا که برای مردمی که از ایستگاه تهران به کرج می آیند و قصد ورود به داخل شهر را دارند باید به فاصله هر 10 دقیقه یک قطار فعال داشته باشیم.

کوزه‌کنانی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری استانداری و شهرداری تهران، موضوع قطار اجاره ای را هم تا زمان رسیدن به استانداردهای مورد نیاز، مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است