Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۸ هزار تومان، لزوم تعامل وزارت صمت با بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ارزان، رفع موانع تولید از طریق تحریک تقاضا با تسهیلات ارزان و توسعه صادرات، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۸ هزار تومان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

دستگاه‌ها اطلاعات کارکنان خود را درسامانه پاکنا ثبت و به‌روزرسانی کنند

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای، دستگاه‌های اجرایی را نسبت به ثبت یا به‌روزرسانی اطلاعات کارکنان خود در سامانه «پاکنا» مکلف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این بخشنامه همه دستگاه‌های اجرایی (اعم از مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری) موظفند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین (مشخص)، قرارداد کارگری، کارکنان حوزه سلامت بر اساس قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان و سایر کارکنان که بر اساس ضوابط و مقررات مربوط به موجب حکم یا قرارداد مقام صلاحیت‌دار در یک دستگاه اجرایی به خدمت پذیرفته می‌شوند را در سامانه پاکنا ثبت یا به‌روزرسانی کنند.

بنابراین، همه دستگاه‌های اجرایی یادشده (اعم از دستگاه‌هایی که در سنوات گذشته اطلاعات نیروهای مزبور را در سامانه مذکور ثبت کرده و یا اینکه تاکنون ثبت نکرده‌اند)، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به بارگذاری و به‌روزرسانی اطلاعات نیروهای خود در سامانه کارمندایران به نشانی karmandiran.ir در زیرسامانه «پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری» (پاکنا)، اقدام کنند.

در این بخشنامه خاطرنشان شده است: مسوولیت پیامدهای ناشی از ثبت و به‌روزرسانی نکردن اطلاعات مذکور در اجرای مفاد قانونی مورد اشاره، بر عهده دستگاه اجرایی خواهد بود.

ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) از سال‌ها پیش مورد تاکید بوده و در قانون بودجه ۱۳۹۹ و همچنین قانون بودجه سال‌جاری (تبصره ۲۱ قانون بودجه ۱۴۰۰) جریان ثبت اطلاعات کارکنان مورد تاکید قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام آن هستند. 

این تکلیف قانونی برای ساماندهی نیروی انسانی، کارکنان دولت و انضباط مالی است که در قوانین بودجه تکلیف می‌شود و درج این اطلاعات حقی را برای استخدام یا به‌کارگیری اشخاص ایجاد نمی‌کند. 

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۸ هزار تومان

امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۸ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۳۱ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۲۵۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی یک میلیون و ۸۴۵ هزار تومان است.

 

امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۰ هزار و ۷۲۶ تومان، یورو ۲۵ هزار تومان، پوند ۳۰ هزار و ۵۶۵ تومان، درهم امارات ۵۸۹۵ تومان، یوان چین ۳۳۹۰ تومان، لیر ترکیه ۲۶۳۰ تومان است.

 

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) بدون تغییر نسبت به روز گذشته به مبلغ ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس به قیمت ۵۸ هزار و ۷۵۷ ریال و هر یورو نیز به قیمت ۵۱ هزار و ۸۸ ریال اعلام شد. هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۶۴۶ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۵۷ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۱۱۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۷۱ ریال، روپیه هند ۵۷۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۱۲۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۵۱۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۸۷ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۰۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۴ هزار و ۶۰۲ ریال قیمت خورد.

 

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۵۸۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۸۸ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۱۰۶ ریال، روبل روسیه ۵۷۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۹۴۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۹۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۱۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۱۳۳ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۶۳۴ ریال تعیین شد.

 

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۴۵ ریال، دینار لیبی ۹ هزار و ۳۷۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۳۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۲۰۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۱۴  ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۷۷۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۴۹ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۱۹۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۳۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۶۳۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۸۷۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۱۰ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.


 هیچ مشکل خاصی برای ترخیص کامل یا درصدی مواد اولیه وجود ندارد

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی امور گمرک ایران شب گذشته (یکشنبه 19 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه سال گذشته در بحث مواد اولیه چالش‌های مختلفی داشتیم، گفت: از نیمه دوم سال با تمهیداتی که اندیشیدیم آن چالش‌ها کمتر شد.

 

معاون فنی امور گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر با تمهیداتی که ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و وزارت صمت اندیشیده است، هیچ مشکل خاصی برای ترخیص کامل یا درصدی مواد اولیه وجود ندارد، گفت: تنها مشکلی که واحد‌های تولیدی با آن روبرو هستند، قرار نگرفتن مواد اولیه آن‌ها در فهرست و وزارت صمت است و بحث دیگر هم بحث ویرایش ثبت سفارش است.

 

وی با ضروری دانستن اصلاح حقوق گمرکی مواد اولیه با اشاره به بسته پیشنهادی گمرک برای رفع برخی موانع تولید گفت: ۱۲ مورد مشخص شده که برخی از موانع درون سازمانی گمرک و برخی برون سازمانی است و روند ترخیص مواد اولیه را طولانی می‌کند که این موارد اگر اجرایی شود هیچ گونه ایستایی در گمرک نخواهد بود.

 

لزوم تعامل وزارت صمت با بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ارزان

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی شب گذشته (یکشنبه 19 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به برخی از موانع تولید اشاره کرد و گفت: افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه در سطح جهانی و قاچاق که همچنان بازار ایران با آن روبرو است از جمله موانع تولید محسوب می‌شود.

 

غزنوی با بیان اینکه بخشی از موانع تولید با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به بخش تقاضا و افزایش تسهیلات سرمایه در گردش تولید کنندگان رفع می‌شود، گفت: باید وزارت صمت با بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ارزان به منظور تحریک تقاضا تعامل کند ما نگران رکود و دپوی کالا‌های با دوام هستیم.

 

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از نحوه توزیع و عرضه مواد اولیه محصولات پتروشیمی در بورس گفت: برخی شرکت‌های نامعتبر مواد اولیه را از بازار بورس تهیه می‌کنند، اما تولیدی انجام نمی‌دهند و آن مواد اولیه را در بازار آزاد چند برابر قیمت نهایی به تولیدکنندگان دیگر که نیاز دارند، می‌فروشند.

 

رفع موانع تولید از طریق تحریک تقاضا با تسهیلات ارزان و توسعه صادرات

سیدمهدی نیازی، دبیرکل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شب گذشته (یکشنبه 19 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه امسال و سال آینده ممکن است برای برخی از کالا‌های تولیدی نیاز به تحریک تقاضا باشد، گفت: در این زمینه ما تسهیلات ارزان قیمت را در کنار توسعه صادرات در دستور کار داریم.

 

وی در ادامه موانع تولید را به 2 بخش کلان و بخشی تقسیم کرد و در این باره گفت: در بحث موانع کلان، نوسان‌های اقتصادی و نرخ ارزو نرخ تورم و تغییر و اصلاح قوانین مطرح است و در بحث موانع بخشی موضوع‌هایی مثل مسائل بانکی و مالیاتی و مسائل حوزه بیمه تامین اجتماعی و تامین مواد اولیه مطرح است.

 

نیازی با اشاره به اینکه مهم‌ترین موانع تولید را شناسایی و برای آن‌ها بسته‌های تهیه شده است، گفت: برخی از موانع تولید رفع شده است و برخی موانع هم نیاز به اصلاح قوانین دارد که با رایزنی‌های که شده مراحل آن دارد طی می‌شود.

 

دبیرکل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به موضوع تامین مواد اولیه گفت: بخشی از موانع تولید از طریق تولید کنندگان داخلی تامین می‌شود و بخشی هم از واردات باید تامین شود که سیاست اصلاح فرایند‌ها در هر دو بخش انجام و بخشی از موانع رفع شده است. اصلاح سیاست‌های تجاری از اول سال انجام شده است و بخشی از نظام ارزی برای تامین مواد اولیه را بهبود داده ایم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار دستگاه های اجرایی اطلاعات کارکنان رفع موانع تولید سکه بهار آزادی موانع تولید مواد اولیه تحریک تقاضا ۲۰ اردیبهشت دستگاه ها ۱۱ هزار ۵ هزار ۲ هزار ۹ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در این بازدید برخی از دستاوردهای این بانک در سال‌های اخیر را تشریح کرد و گفت: حرکت در مسیر افزایش سودآوری از جمله این دستاوردها است. تلاش کردیم با توسعه اقدامات و ارائه خدمات متمایز و مطلوب بانکی به مشتریان نسبت به ارتقای سودآوری بانک رفاه کارگران اقدام و این بانک را به دومین بانک سودآور کشور تبدیل کنیم.  

 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت مردمی سیزدهم سرمایه این بانک بسیار پایین و کمی بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال بود که عملاً به سمت صفر می‌رسید و قدرت پرداخت تسهیلات از سوی بانک در حال از بین رفتن بود که با اقدامات صورت گرفته این مشکل برطرف و شاخص بهبود یافت و سرمایه بانک به بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد ریال رسید و در حال افزایش سرمایه ۹۰ میلیارد ریالی هستیم که جمعا به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد. 

وی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) در قالب طرح بانکداری اسلامی را به عنوان یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: این اوراق با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی (تولیدی، ساختمانی و خدماتی) بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی منتشر می‌شود.

 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به افزایش بهره‌وری این بانک در سال‌های اخیر اشاره کرد و از این مهم به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای بانک نام برد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی هر ساله 500 شرکت برتر کشور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و جای بسی خرسندی است که در آخرین ارزیابی این سازمان که نتایج آن اواخر سال گذشته اعلام شد، بانک رفاه کارگران در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری رتبه نخست در شاخص بهره‌روی کل عوامل (TFP) را به دست آورد و نشان می‌دهد که بهره‌وری در بانک افزایش پیدا کرده است. در شاخص فروش نیز رتبه دوم را کسب کردیم که نشان‌دهنده افزایش بسیار خوب عملیات و ظرفیت بانک است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی