Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت تروریستی مدرسه دخترانه سیدالشهدای کابل، این جنایت بزرگ را توطئه آمریکایی‌ها برای احیای تروریسم تکفیری و بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایت شنبه سیاه کابل و انفجار‌های پی در پی در مدرسه سیدالشهدا (ع) و در ماه مبارک رمضان، که به شهادت مظلومانه بیش از ۶۵ دختر دانش آموز روزه دار و مادران آنان و نیز مجروحیت بالغ بر ۱۶۰ تن دیگر انجامید، مصیبت بزرگ و غم انگیزی را برای مردم مسلمان و مجاهد افغانستان رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاه در این بیانیه می‌افزاید: بی‌تردید این واقعه هولناک در شرایطی که امریکایی‌ها بر خلاف برخی شواهد و قرائن مدعی آغاز خروج از افغانستان هستند، بیش از همه کاخ سفید را متهم اصلی می‌داند که با انتقال تروریست‌های تکفیری از سوریه و عراق به افغانستان و جلب همکاری حامیان منطقه‌ای خود برای حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و فکری برای ارتکاب جنایات تروریستی؛ در صدد القای گزاره " بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان" در صورت خارج شدن نیرو‌های امریکایی از این کشور، است.

این بیانیه در پایان با محکومیت شدید این توطئه امریکایی و جنایت فراموش ناشدنی و ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف و مسلمان افغانستان به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و طلب شفای عاجل برای مجروحین حادثه، تاکید کرده است: رژیم تروریستی ایالات متحده امریکا و همپیمانان کاخ‌سفید بایستی به جنگ افروزی‌ها و کینه توزی‌های شیطانی خود علیه امت اسلامی به ویژه ملت مظلوم افغانستان خاتمه دهند؛ افکار عمومی جهانیان باور دارند با خروج امریکایی‌ها از غرب آسیا موجبات امنیت و آرامش پایدار ملت‌های مسلمان منطقه فراهم خواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حادثه تروریستی افغانستان سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که کشورش از سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کند. 

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان، گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند. ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرده است که پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • بازخوانی یک جنایت
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند