Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه قابلیت استعلام انسولین از طریق سامانه تی‌تک وجود دارد، گفت: دو شرکت در تلاش برای تولید انسولین قلمی ایرانی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید حیدر محمدی با بیان اینکه خوشبختانه با مساعدت بانک مرکزی مشکل تامین ارز انسولین قلمی حل شد و امیدواریم از ماه آینده سهمیه انسولین دو برابر شود، اظهار کرد: در صورت تامین ارز مورد نیاز مشکلی برای تامین انسولین در ماه‌های آتی نخواهیم داشت، همچنین چهار شرکت، متقاضی تولید انسولین در داخل هستند که دو شرکت در ماه‌های آینده تولیدشان را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره مشکلات مربوط به حوزه توزیع انسولین گفت: ۴۵۰۰ داروخانه منتخب برای توزیع انسولین در کشور داریم که با توجه به تعداد، دسترسی سخت می‌شود و به ناچار سهمیه موجود بین یک سری داروخانه‌های منتخبی که سابقه خوبی دارند، قرار داده‌ایم.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بیماران دیابتی برای سهولت در دسترسی به داروی خود، می‌توانند با استفاده از سامانه تیتک در قسمت «کمبود دارویی» نزدیک‌ترین داروخانه منتخبی که انسولین مصرف آن‌ها را موجود داشته باشد، شناسایی و داروی خود را تهیه کنند؛ که اگر داروخانه‌ای اعلام کند که دارو را موجود ندارد، ممکن است تخلف کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته، ۱۲۰ داروخانه ظرف دو روز مورد بازرسی قرار گرفتند، گفت: متاسفانه ۲۳ درصد داروخانه‌هایی که در حوزه توزیع انسولین قلمی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، تخلف کردند که برخورد قانونی جدی با آنان به عمل خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انسولین بانک مرکزی داروخانه کمبود دارویی توزیع انسولین انسولین قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد