Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، در جلسه امروز کمیته که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه امروز بیماری کرونا در کشور با همراهی مردم و زحمات کادر پزشکی و درمان در شرایط مهار و کنترل قرار گرفته است، گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت، موچ چهارم بیماری از مرحله پیک و فزاینده در حال انتقال به فضای مهار و کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این توفیق حاصل همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی مردم عزیز کشورمان است، گفت: باید با ادامه روند رو به موفق جلو، بتوانیم زمینه بیماری را در کشور کاهش دهیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر نسبت به افزایش حجم سفر‌های احتمالی به خصوص به شهر‌های شمالی کشور هشدار داد و گفت: به تجربه دیده شده که افزایش سفر‌ها و مسافرت‌های برون شهری یکی از عوامل گسترش و چرخش بیماری است.

ذوالفقاری در این خصوص گفت: باید محدودیت سفر بین شهری با نظارت عوامل نیروی انتظامی تداوم یابد و تردد آزادانه سفر در کشور صورت نگیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه مقصد بیشتر‌ها سفر‌ها به استان‌های شمالی به خصوص مازنداران است، گفت: باید در این استان بیشترین تمرکز و دقت را داشته باشیم و اجازه ندهیم که با افزایش سفر‌ها به این استان، بیماری دوباره اوج گیری کند.

ذوالفقاری در بخش دیگری از این نشست گفت: نیروی انتظامی و حوزه مربوطه راهنمایی و رانندگی باید به صورت جدی اطلاع رسانی‌های لازم را در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر انجام دهد و مرجع اطلاع رسانی در این خصوص نیروی انتظامی و پلیس راهور است.

وی در بخش دیگری از صبحبت هایش به برگزاری آزمون وزارت آموزش پرورش به خصوص برای کلاس‌های نهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: در این خصوص طبق گزارش نماینده وزارت آموزش و پرورش تمامی اصول و پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و این پروتکل‌ها به همه استان‌ها اعلام شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این اساس است که آزمون‌ها در مکان‌های باز و در کلاس‌ها بزرگ با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

موضوع تمدید بازنشستگی نیرو‌های کادر درمان و بهداشت از دیگر محور‌های مهم جلسه امروز بود که قرار شد پیشنهاد آن به ستاد ملی ارسال شود.

مسئله واکسیناسیون از دیگر محور‌های جلسه امروز بود که در این خصوص طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان تا آخر خرداد ماه همه افراد ۶۵ سال به بالا واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا محدودیت های کرونایی سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله حسین نوری همدانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد حجاب اظهار کرد: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

وی افزود: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (ص) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسؤولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلاً هم گفتم آیا صداوسیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است‌؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگ سازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید این‌ها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، استمرار طرح نور را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام «طرح نور» که امری مبارک و مورد حمایت است.

وی گفت: اگر جایی هم یک مأمور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سوال برود و نیروی انتظامی که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم، و از جلوگیری منکر بزرگ بی‌حجابی دست برداشت.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سوال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

وی افزود: بله مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: تذکر درباره بی‌حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است و از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی‌حجابی حرف دارند، عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید؛ چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند؟ اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 6091888

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور