Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:42:40 GMT

تصمیم جمهوری چک برای دریافت غرامت از روسیه

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۹۱۹

تصمیم جمهوری چک برای دریافت غرامت از روسیه

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، شبکه تلویزیون چک به نقل از النا شیلروا، وزیر دارایی جمهوری چک اعلام کرد که این کشور قصد دارد حداقل ۱ میلیارد کرون (تقریبا ۳۹ میلیون یورو) از روسیه به عنوان جبران خسارت انفجار انبار مهمات نظامی در روستای وربتیچ در سال ۲۰۱۴ دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سیاستمدار اهل چک در گفتگو با شبکه تلویزیونی ملی این کشور گفت: «ساده‌ترین راه برای دریافت خسارت از روسیه، دریافت غرامت با استفاده از موازین حقوق بین المللی است. اگر ما خودمان دریافت غرامت برای جبران خسارت را پیگیری کنیم، ممکن است این روند مدت‌ها طول بکشد و ادامه یابد.»

در ۱۷ آوریل، مقامات جمهوری چک، ۱۸ نفر از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کردند. پراگ ادعا کرد آن‌ها از افسران سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستند و در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ که در آن دو تبعه چک کشته شدند، نقش داشتند. مسکو هم در اقدامی متقابل، از ۲۰ دیپلمات چک خواست تا خاک کشورش را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمهوری چک دولت روسیه انفجار انبار مهمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد

خبرگزاری تاس چهارشنبه شب گزارش داد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه معاون خود را به اتهام دریافت رشوه برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، تاس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع روسیه نوشت: «تیمور ایوانوف» به دستور شویگو از معاونت وزارت دفاع برکنار شده است.

ایوانوف متهم است که یک میلیون روبل (۱۰ هزار و ۸۰۰ دلار) رشوه دریافت کرده است. وی در صورت محکومیت نهایی، ممکن است که به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

وی روز چهارشنبه در لباس نظامی در دادگاهی در مسکو حاضر شد و تا ۲۳ ژوئن (سوم تیر ماه) که جلسه محاکمه وی برگزار خواهد شد، در بازداشت خواهد بود.

«دنیس بالویف» وکیل ایوانوف گفت که با ارائه درخواستی خواستار بازداشت خانگی ایوانوف خواهد شد.

ایوانوف از سال ۲۰۱۶ در سمت معاون وزیر دفاع فعالیت کرده و یکی از طراحان جنگ علیه اوکراین و متحد نزدیک شویگو به شمار می‌آید. وی همچنین مسئول پرونده بازسازی شهر ماریوپول در اوکراین بود که بر اثر جنگ بخش‌های زیادی از آن ویران شده است.

ایوانوف به داشتن یک زندگی تجملاتی در روسیه معروف است و «بنیاد ضدفساد» وابسته به «آلکسی ناوالنی» رهبر فقید اپوزیسیون روسیه تحقیقاتی در مورد وی انجام داده بود.

«ماریا پوچیخ» رئیس این بنیاد به سی.ان.ان گفت که جنگ اوکراین ایوانوف را ثروتمندتر نیز کرده بود.

وی مدعی شد که یک خانه قدیمی در گران‌ترین قسمت شهر مسکو از جمله دارایی‌های ایوانوف است و فساد ثروت او را بیشتر کرده بود.

«سوتلانا مانیوویچ» همسر ایوانوف نیز زندگی تجملاتی در اروپا دارد. او در پاریس زندگی می‌کند و برای اسکی به کوه‌های آلپ و برای تفریح به قایق‌سواری در مدیترانه می‌پردازد.

ایوانوف از جمله مقام‌های روسیه است که به دلیل جنگ در اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده است.

 
 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • بارتومئو بالاخره اعتراف کرد: بله، اشتباه کردم
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • برتری 1-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل کریم بنزما (لیگ قهرمانان اروپا - 2014/4/23) / فیلم