Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا (ع) در کابل که منجر به شهادت ده‌ها تن از دانش‌آموزان شد، آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خصوص انفجار خونین مدرسه سید الشهدا کابل بیانیه صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(إنا لله وإنا الیه راجعون)

جنایت هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشاند و شهادت ده‌ها تن و زخمی شدن شمار زیادی را در پی داشت دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می‌نماید.

اگر چه سال‌ها است که غیرنظامیان بی‌پناه افغانستان هر از گاهی یک بار مورد حملات وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع می‌شوند، ولی این جنایت در نوع خود کم‌نظیر و از جهاتی دردآورتر است.

این فاجعه جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به ویژه به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمائیم و از خداوند متعال برای آن‌ها صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت داریم.

در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال قدرت گرفتن بیش از پیش گروه‌های تندرو و افراطی، اتحاد و همبستگی ملی میان همه اقوام و ملیت‌های این کشور از هر زمانی دیگر ضروری‌تر است، انتظار می‌رود حکومت و رهبران ملی و دینی و بزرگان جامعه افغانستان جهت حمایت از غیر نظامیان به‌خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشند و اقدامات مناسبی را در نظر بگیرند.

کشور‌های مسلمان و جامعه جهانی نیز وظیفه دارند ملت بی‌پناه افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند واجازه ندهند نقشه شومی را که بدخواهان برای آینده این کشور ترسیم کرده‌اند اجرا شود و در نتیجه شمار بیشتری از مردم بی‌گناه هدف حملات جنایتکارانه گروه‌های افراطی قرار گیرند.

دوام عزت و سربلندی ملت شریف افغانستان را از خداوند بزرگ خواستاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیانیه آیت الله سیستانی تروریست ها فاجعه انفجار کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • آشنایی با کابل نسوز
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل