Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرآنلاین گفت‌وگویی با علی صوفی از اعضای جبهه اصلاحات ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

کاندیداهایی که دوسوم آراء جبهه را کسب کنند کاندیدای جبهه هستند

- عده‌ای از نامزدهای انتخاباتی با سازوکاری که جبهه اصلاحات تعیین کرده بود ورود پیدا کردند و الان در حال برداشتن گام‌های بعدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- این آراء به صورت صددرصد ملاک نیست و باید مراحل بعدی را  نیز طی کنند. آن کاندیداهایی که دو سوم آراء جبهه اصلاحات را کسب کنند وارد ثبت نام می‌شوند.

- آراء نشان می‌دهد که آقایان ظریف، جهانگیری و تاج زاده که بالای ۳۰ رأی کسب کرده‌اند شانس بیشتری دارند. سایر کاندیداها هم باید تلاش کنند که به اندازه آنها رأی بیاورند.

عده‌ای ممکن است خارج از لیست اصلاح‌طلبان کاندیدا شوند

- عده ای ممکن است خارج از از سازوکار نهاد اجماع ساز کاندیدا شوند. به هر حال آنها باید ثبت نام کنند و وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها شوند.

- مهم نیست که این کاندیداها از درون جبهه اصلاحات باشند یا خارج  از این جبهه. بعدها مشخص خواهد شد که چه کسی شانس بیشتری در نظرسنجی‌ها دارد و در عین حال موقعیت بهتری نسبت به دیگر کاندیداها دارد.

شاید تعداد اندکی از لیست جبهه اصلاحات تایید شوند!

- شاید از میان کسانی که در این لیست هستند تعدادی اندکی از آنها تایید صلاحیت شوند؛ به هر حال این فرضیه و احتمالات وجود دارد.

- تاکنون جبهه اصلاحات تصمیمی در ارتباط با مصادیق نگرفته است. این وضعیت تا زمان ثبت نام کاندیداها باقی خواهد ماند.

- جبهه اصلاحات در نهایت رأی گیری خواهد کرد و آن زمان مشخص می‌شود که جبهه اصلاحات، چه کسانی را به عنوان نامزد انتخاباتی‌شان از بین کاندیدا انتخاب خواهد کرد.

گرایش به سمت کاندیدای نیابتی وجود دارد

- در حال حاضر از بین ۱۴ کاندیدایی که مطرح هستند برخی تاکنون خودشان را اصلاح‌طلب معرفی نکرده‌اند طبعا اگر اصلاح‌طلبان به آنها رأی بدهند بدین معناست که این گرایش به سمت کاندیدهای نیابتی در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد.

- بعد از اینکه کاندیداها انتخاب شدند آن زمان می‌توان گفت که گرایش اصلاح‌طلبان به سمت چه گزینه‌ای است آیا واقعا می‌خواهند تجربه گذشته را تکرار کنند یا خیر؟

 

ظریف گزینه احزاب اصلاح‌طلب بود نه جبهه اصلاحات

- درباره اصرار اصلاح طلبان به کاندیداتوری ظریف با وجود اعلام عدم کاندیداتوری از سوی او باید بگویم در حال حاضر اراده اصلاح‌طلبان نشان داده نشده است بلکه عده‌ای تلاش کردند تا کاندیدایی را معرفی کنند به ویژه از سوی احزاب. 

- باید گفت که این تصمیم جبهه اصلاحات نیست بلکه تصمیم احزاب است یعنی اعضای جبهه اصلاحات تصمیم گرفتند. در مقابل عده‌ای از کاندیداها از اعضای جبهه اصلاح طلبان ایران درخواست کردند که آنها را معرفی کنند. از آنها امضا گرفته شد و توانستند حدنصاب ۱۰ امضاء را کسب کنند و در حال حاضر مطرح هستند.

- ما بین اینها کسانی را داریم که احزاب معرفی کردند مانند دکتر ظریف و جهانگیری. آقای جهانگیری از سوی حزب متبوعش یعنی کارگزاران معرفی شده است. علاوه بر آن، محسن هاشمی و دکتر ظریف نیز مطرح شدند. بقیه احزاب هم یا کاندیدای حزبی داشتند و معرفی کردند یا از کاندیداهایی که در حال حاضر مطرح هستند یا مثل تاجزاده، خودشان اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. بنابراین تصمیم فعلی، تصمیم جبهه اصلاحات نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاح طلبان کاندیدا خبرآنلاین کاندیدای نیابتی انتخابات ریاست جمهوری جبهه اصلاحات جبهه اصلاحات اصلاح طلبان حال حاضر جبهه اصلاح عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!

عضو مجمع روحانیون مبارز انتقاداتی را از مواضع مهدی نصیری، مدیر مسئول اسبق کیهان مطرح کرد.

آنگونه که جماران روایت کرده، سید محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در انتقاد از اظهارات اخیر، مهدی نصیری مدیرمسئول اسبق روزنامه کیهان نوشت:

آقای مهدی نصیری سوپر افراطی حزب اللهی دیروز حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپر اپوزیسیون امروز شود. اما هم برای دیروزش و هم برای امروزش توهم مضر است.

نه بولتن نویسی واظهار نظرهای تند حزب اللهی اش در گذشته توانست ریشه اصلاح طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزیسیونی اش مورد قبول اپوزیسیونی قرار میگیرد که چهل سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند.

گفته اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود. خودش می داند نه شاهزاده می تواند به تاجزاده نزدیک شود و نه تاجزاده علاقه مند به همکاری با شاهزاده است.

مهندس موسوی و نرگس محمدی و فائزه هاشمی و تاجزاده هم که آقای نصیری از آنها یاد می کند در ایران باقی مانده اند و در زندان و حصر هستند.

بد پوست خربزه ای زیر پای آقای نصیری انداخته اند تا تمامش کنند. هم از داخل حاکمیت و هم از خارج و از درون اپوزیسیون.

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است