Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:42:09 GMT

گمانه‌زنی‌هایی درباره نامزدی رئیسی و لاریجانی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۴۳۱

گمانه‌زنی‌هایی درباره نامزدی رئیسی و لاریجانی

به گزارش گروه داده کاوی ایرنا، فضای مجازی در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص مسایلی چون مشارکت در انتخابات می پردازند و چهره‌ های مختلف جریان های سیاسی در شبکه‌ هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه داده کاوی ایرنا در گزارش‌ های مستمر خود و در فاصله کمتر از  یک ماه و نیم مانده به انتخابات ریاست جمهوری، پربازدیدترین محورهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را مورد رصد قرار می دهد. این گزارش بر اساس روش تحلیل کیفی پست‌ های تلگرامی و توییت‌ ها در بازه زمانی ۱۱ صبح یکشنبه نوزدهم اردیبهشت تا ۱۱ صبح دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه جمع بندی شده است.

تلگرام و حمایت برخی نمایندگان مجلس از مصوبه شورای نگهبان

در پی مصوبه جدید شورای نگهبان در راستای تغییر نظام انتخابات، گروهی از نمایندگان مجلس با ارائه بیانیه ای از این مصوبه حمایت کردند. یک کانال تلگرامی در این باره نوشت: ۲۰۳ نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از مصوبه اخیر شورای نگهبان مبنی بر شرایط کاندیداتوری نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

وزیر کشور نیز اقدام شورای نگهبان را یک گام رو به جلو دانست. یک کانال تلگرامی اصولگرا در پستی با عنوان واکنش وزیر کشور به مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان از قول عبدالرضا رحمانی فضلی نوشت: ما منتظر تفسیر حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در مورد مصوبه اخیر شورای نگهبان در مورد شرایط ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هستیم.  تاکنون این تفسیر بدست ما نرسیده است اما معتقدم این اقدام شورای نگهبان یک گام رو به جلو است.  

جلسه دیروز محمدجواد ظریف با نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس بازتاب زیادی در کانال های مختلف تلگرامی داشت. یک کانال تلگرامی با بازنشر بخش کوتاهی از اظهارات شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی نوشت: ظریف در این جلسه گفت به هیچ وجه قصد حضور در انتخابات را ندارد. ظریف همچنین اعلام کرد در مصاحبه اخیرش قصد تضعیف سردار سلیمانی را نداشته و با این صحبت‌ها نیز قصد نداشته فضای انتخابات را دوقطبی کند.

محسن مهرعلیزاده به طور رسمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. یک کانال تلگرامی در این باره نوشت: حزب راه ملت با انتشار بیانیه‌ای محسن مهر علیزاده را به عنوان نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.

در شرایطی که برخی کانال‌های تلگرامی در خصوص احتمال ثبت نام سیدابراهیم رئیسی در روز عید فطر به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی کرده‌اند، یکی از نمایندگان مجلس دهم هم از قبول نامزدی ریاست جمهوری از سوی علی لاریجانی خبر داده است. کانال تلگرامی اعتماد آنلاین از قول کمال الدین پیرموذن نماینده مجلس نهم نوشت: لاریجانی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را قبول کرده است. اطلاع موثق یافتم که دکتر لاریجانی با توجه به درخواست گروه های مرجع و بزرگان دین و ملت، کاندیداتوری ریاست جمهوری را قبول کرده و مجدانه وارد این عرصه خطیر گشته است.

حضور روز گذشته محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در کلاب هاوس نیز بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. یک کانال تلگرامی در خصوص احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: مطلقا کاندیدا نمی شوم و برای بازگشت به دانشگاه روزشماری می کنم و برنامه تحصیلی‌ام را هم تدوین کرده‌ام.  

یک کانال تلگرامی اصولگرا در بازنشر برنامه‌های انتخاباتی محمد شریعتمداری نامزد اصلاح طلبان در انتخابات از قول وی نوشت: دولت من دولت حل منازعه است.  اگر من بر سر کار بیایم هدفم ایجاد وفاق است.  دولت من، دولت گفتمان مشترک بین گروه‌های ذینفع است. وقتی تجربه موفق جلوی روی ما هست چرا باید بگوییم نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم؟ من اطمینان دارم اگر کشور مدیریتش به سبکی که ما می‌گوییم تغییر کند، می‌توانیم شرایط را بهبود ببخشیم.  پس می‌شود برای حل مشکلات و کاهش منازعات داخلی گام برداشت.

توییتر و گمانه زنی در باره نامزد اصلی اصولگرایان

در توییتر نیز، کاربران به بحث و نظر و ادامه گمانه زنی ها در خصوص نامزدی برخی چهره های اصلی انتخابات ریاست جمهوری پرداختند. برای نمونه برخی کاربران اصولگرا در توییتر فارسی، از افزایش احتمال حضور سید ابراهیم رئییسی در انتخابات نوشتند و بدین ترتیب استدلال کردند که محمد باقر قالیباف در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد و در ائتلاف با رئیسی، ثبت نام نمی کند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علی لاریجانی داده كاوي انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علی لاریجانی انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علی لاریجانی داده كاوي انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری یک کانال تلگرامی شورای نگهبان گمانه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد

به گزارش «تابناک» به نقل از دیده‌بان ایران، پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، به دیده‌بان ایران گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است، به دیده بان ایران گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو