Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:17:13 GMT

اجرای طرح زراعت چوب در گیلان تکلیفی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۰۵۳

اجرای طرح زراعت چوب در گیلان تکلیفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، میرحامد اختری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید صنوبر در گیلان دارای رونق بسیار خوبی است، اظهار کرد: تولید صنوبر بر یکی از راه‌های کسب درآمد در گیلان بوده و در سال‌های اخیر با رونق خوبی مواجه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در گیلان افزود: طرح زراعت چوب در سه نهالستان بزرگ گیلان آغاز و بر اساس آمار سالانه ۵۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در این سه نهالستان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، نقش بخش خصوصی در افزایش سرانه تولید صنوبر را بسیار مهم برشمرد و گفت: با توجه به آمارهای به دست آماده ۳۰۰ هزار اصله در نهالستان‌های بخش خصوصی تولید و در تلاشیم این میزان تولید را به یک‌میلیون اصله برسانیم.

 اختری با تأکید بر لزوم توجه به حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی در گیلان بیان کرد: اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برای پایداری اکوسیستم‌ بسیار مهم است، ولی این امر بدون همراهی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و مردم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به مکلف بودن گیلان در اجرای طرح زراعت چوب بر اساس  برنامه ششم توسعه تصریح کرد: قانون توقف بهره‌برداری از جنگل‌های هیرکانی شمال کشور از سال ۹۷ تصویب و گیلان مکلف شد به‌منظور حفاظت از جنگل‌ها و تأمین چوب آلات مورد نیاز صنایع، زراعت چوب را در ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی خود اجرایی کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان زراعت چوب نهال صنوبر طرح زراعت چوب جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار